וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מקבל נחמן שי פנסיה לכל החיים מצה"ל

ח"כ שי מקבל מהצבא קצבת פנסיה חודשית על אף ששימש כדובר צה"ל במשך שלוש שנים בלבד. הסידור אינו עומד בסתירה להנחיות משרד הביטחון. שי: "הכל נעשה ברשות"

חבר הכנסת נחמן שי (קדימה) צבר במהלך חופשתו כדובר צה"ל את הוותק הדרוש לקבלת קצבת פנסיה צבאית, על ששירת בפועל רק שלוש שנים בצה"ל. כך דווח הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל. שי סיים את עבודתו כדובר צה"ל בשנת 1991 ויצא לאחר מכן לחופשה ללא תשלום. במהלך החופשה, שי לא שב לעבודתו הצבאית, אולם צבר את הוותק הדרוש עבור קצבת פנסיה צבאית.

מבדיקת המקרה עולה, כי הסידור המדובר הינו חוקי לחלוטין ואינו עומד בסתירה להנחיות משרד הביטחון. גורמים בצה"ל סיפרו כי סידורים פנסיוניים כאלה, אינם מתאפשרים בעת הנוכחית ושגם בעבר לא היה מדובר בתופעה רחבה בצה"ל.

דיון בועדת הכלכלה. עומר מירון
מסרב למסור את הסכום המדובר. שי/עומר מירון

ח"כ שי סירב למסור באיזה סכום מדובר, אף על פי שמדובר בכסף ציבורי. על פי הדיווח, ניתן להסיק כי מדובר בסכומים בלתי מבוטלים. גורמים צבאיים אמרו כי "בגלל הזמן שעבר מאז שירותו של ח"כ שי בתפקיד דובר צה"ל, ייקח זמן לברר באיזה סכום מדובר".

מנכ"ל התנועה לחופש המידע רועי פלד, אמר בתגובה לדברים כי "זה מסוג הקומבינות שמערכות כמו צה"ל אוהבות לשמור בשקט, כי אין דרך להצדיק אותן לציבור. עם זאת, הצבא חייב מבחינה חוקית למסור דין וחשבון ולגלות כמה הציבור שילם עבור ההסדר הזה".

ח"כ שי מסר בתגובה לדברים כי "כל ההחלטות הנוגעות לשירותי בצה"ל נתקבלו ברשות ובסמכות על-ידי הגורמים המוסמכים בצה"ל".

מדובר צה"ל נמסר, כי "מנתונים הנמצאים בידי צה"ל, חבר הכנסת שי שירת בקבע שמונה שנים, מתוכן ארבע שנים ו-11 חודשים בחופשה ללא תשלום. למשרת הקבע ניתן לרכוש את תקופת החופשה כדי שתיחשב לצרכי קצבה, וכך נעשה במקרה זה. לאור זאת, נחשבה כל תקופת החופשה של חבר הכנסת נחמן שי לצורך זכאותו לפנסיה, והדבר אושר על-ידי הגורמים המוסמכים בצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully