וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן על ההקפאה: "נתניהו בחר בהתנחלויות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.11.2009 / 21:29

יו"ר הרשות הפלסטינית נשא דברים בפני הפרלמנט בונצואלה והבהיר כי "אין בהקפאה כל חידוש, שכן ישראל תמשיך לבנות התנחלויות בגדה ובירושלים"

"יש מדינה חסרה במזרח התיכון והיא המדינה הפלסטינית" – כך אמר אמש (שישי) יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בנאום שנשא בפני הפרלמנט בוונצואלה, במסגרת ביקור שהוא עורך במדינות דרום אמריקה. בהתייחסו להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להקפיא את הבנייה בהתנחלויות לעשרה חודשים, אמר: "אין בכך כל חידוש, שכן ישראל תמשיך לבנות התנחלויות בגדה ובירושלים, שהוצאה בכלל מהאזורים שבהם תוקפא הבנייה".

אבו מאזן נואם בכנס כלכלי בדרום אמריקה. AP
"הגיע הזמן שלעם הפלסטיני תהיה מדינה משלו". אבו מאזן/AP

"נתניהו לא התחייב לחדש את המשא ומתן עימנו מהנקודה שבה הוא הופסק בדצמבר 2008", הוסיף אבו מאזן. "בפני נתניהו עמדו שתי אפשרויות לבחור: התנחלויות או שלום, ולמרבה הצער הוא בחר בהתנחלויות". יחד עם זאת, הבהיר כי מטרתה של הרשות הפלסטינית היא הקמת מדינה פלסטינית עצמאית, שבירתה ירושלים המזרחית, שתחיה לצדה של ישראל.

"הגיע הזמן שלעם הפלסטיני תהיה מדינה משלו", אמר אבו מאזן שהבהיר עוד כי אין לפלסטינים תנאים מוקדמים לחידוש המגעים המדיניים עם ישראל: "ישראל חייבת למלא אחר ההתחייבויות שלה במפת הדרכים, ובעיקר זו הנוגעת להפסקת הבנייה בהתנחלויות ובירושלים". הוא חזר על כך שהפלסטינים בוחנים אפשרות לפנות למועצת הביטחון בדרישה להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67', בסיוע מדינות ערב, אירופה, אסיה ואפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully