וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההתבטאות, השרה לבנת מנסה להסביר

פנחס וולף

27.11.2009 / 8:10

בכנס בב"ש תקפה אמש שרת התרבות והספורט את הממשל האמריקאי. "זה ממשל נוראי". לאחר התנערות נתניהו מדבריה, אמרה: "לא התכוונתי להשתמש במונחים כאלה"

השרה לימור לבנת מיהרה להתנער מדבריה אמש כי "ממשל אובמה נוראי". לטענתה, "אני לא זוכרת אם אמרתי ביטוי כזה, שהממשל נוראי, ואני לא התכוונתי להשתמש במונחים שכאלה. התכוונתי להעביר את הנקודה שהממשל האמריקאי נוקשה עם ישראל".

לאחר הדברים יצאה לשכת ראש הממשלה בהודעה לפיה "הדברים המיוחסים בתקשורת לשרה לבנת אינם מייצגים את עמדתו של ראש הממשלה כלל וכלל. ראש הממשלה נתניהו הביע פעמים רבות את הערכתו לברית האמיצה בין ארה"ב לישראל שנמשכת גם בתקופתו של הנשיא אובמה ואף הודה לנשיא ולממשל האמריקאי על מחוייבותם לביטחון ישראל ולהשגת שלום באזור".

כאמור, אמש לבנת התייחסה בכנס בבאר שבע להקפאת ההתנחלויות למשך עשרה חודשים ותקפה בחריפות את הממשל האמריקאי. לדברי לבנת, "מצבה המדיני של ישראל לא פשוט. יש לנו עסק עם ממשל אמריקאי נוקשה ונוראי".

רה"מ בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה בפסגה בניו יורק. לשכת העיתונות הממשלתית
לפי לבנת "הממשל האמריקאי נוקשה". אובמה ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

לבנת אמרה כי, "ראש הממשלה עבר מסע ייסורים, אך למרות זאת אני מתקשה עם ההחלטה החד צדדית הקשה ביותר, שעל פיה לא ניתן לבנות מרפסת ביהודה ושומרון ובתמורה אליה קיבלנו שום דבר. ההחלטה מסוג זה האומרת שעלינו להקפיא את הבנייה לעשרה חודשים היא מהלך תקדימי ששום ממשלה בישראל לא עשתה, שלא לומר שאפילו לא נקבע תאריך יעד לפתיחת משא ומתן או הידברות כלשהיא".

באופוזיציה הגיבו בזעם לדברי לבנת. ח"כ רונית תירוש (קדימה) אמרה כי "לצערי שרי הממשלה שותקים כשצריך לדבר ומדברים כשחייבים לשתוק. אם ההתלהמות תימשך האמירה ממשלה נוראית עוד תתברר כנכונה אבל לא כלפי ממשלת ארה"ב". ח"כ יואל חסון (קדימה) אמר כי "הפה של לימור לבנת מכה שנית. מדובר באמירה הזויה ואומללה מפי מי שכנראה לא הפנימה שהיא שרה בממשלת ישראל ולא חברה בימין הסהרורי". לדברי חסון, "נתניהו חייב לגנות את דברי לבנת ולדרוש ממנה להתנצל עליהם. אם לא תעשה כן על ראש הממשלה לפטרה לאלתר. אלו דברים שפוגעים באופן אנוש בקשר האסטרטגי בין ישראל וארה"ב".

אמש הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקפאת הבנייה בהתנחלויות. ההקפאה לא תכלול בנייה לצורך גידול טבעי ובנייה בשטח מזרח ירושלים וכן הקמת מבני ציבור ומוסדות לימוד. במסיבת עיתונאים שקיים בלשכתו אמר נתניהו כי "זה צעד לא קל, כואב, ואנחנו נוקטים אותו מתוך שיקולים לאומיים כדי להתקדם בנתיב השלום. הבהרתי פעמים רבות שבכוונתי לפעול בנחישות עם שותפינו האמריקאים כדי להשיג הסכם שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully