וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסייה בדבלין טייחה התעללות מינית

טליה שחר

26.11.2009 / 20:50

דו"ח של ממשלת אירלנד חושף טיוח והעלמת עין ממקרי התעללות מינית בילדים בידי כמרים קתולים במשך 30 שנה. מהדו"ח עולה כי הרשויות שיתפו פעולה עם מעשי ההסתרה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

דו"ח חמור של ממשלת אירלנד חשף היום (חמישי) שהכנסייה הקתולית בדבלין טייחה מקרים רבים של התעללות מינית של ילדים בידי כמרים עד אמצע שנות ה-90 . הדו"ח מאשים בכירים בכנסייה, כולל ארבעה ארכיבישופים, בקשירת קשר להעלים עין מהמקרים על מנת לשמור על המוניטין של הכנסייה. הוא גם מפנה אצבע מאשימה כלפי רשויות המדינה שעזרו בטיוח בכך שהרשו לכנסייה לפעול מחוץ לחוק.

הארכיבישוף של דבלין דרמוד מארטין. רויטרס
"אין מילות התנצלות שתוכלנה אי פעם להיות מספיקות", הארכיבישוף הנוכחי של דבלין דרמוד מרטין/רויטרס

הדו"ח חקר מאות מקרים של התעללות בילדים חסרי ישע בין 1975-ל-2004. ממצאיו מראים שכל הארכיבישופים באותה תקופה ידעו על חלק מהמקרים אך הם דאגו לשמור על המוניטין של הכנסייה יותר מאשר על רווחתם של הילדים. בנוסף, הכנסייה פעלה בחשאיות ובהתאם למדיניות של "אל תשאל אל תספר" לגבי ההתעללויות.

"למרבה הצער, יתכן שהתפקיד הבכיר מאוד של הכנסייה בחיים באירלנד הוא בדיוק הסיבה שבגללה התעללויות בידי מיעוט של חבריה הורשו להתקיים ללא הפרעה", נכתב בדו"ח. במקום לדווח לרשויות על מקרי ההתעללות, הדו"ח מצא שהכנסייה העבירה באופן שיטתי את הכמרים המתעללים מקהילה אחת לשנייה, שם הם יכלו לתקוף קורבנות חדשים.

בתגובה לממצאי הדו"ח אמר הארכיבישוף הנוכחי של דבלין דרמוד מרטין "אין מילות התנצלות שתוכלנה אי פעם להיות מספיקות", והציע "לכל אחד מהניצולים את התנצלותי, צערי ובושתי כלפי מה שקרה להם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

תחושה גוברת של גועל וכעס

הדו"ח גם מתח ביקורת על הרשויות באירלנד, במיוחד המשטרה – שקיימה מערכת יחסים קרובה עם הכנסייה. לטענת מחברי הדו"ח, בכירים במשטרה ראו בכמרים כתחום מחוץ לשטח שיפוטם, וחלקם אף דיווחו על מקרי תלונות של התעללות לראשי הכנסייה במקום לערוך חקירה בעצמם.

"קראתי את הדו"ח כשר המשפטים. אבל גם ברמה האנושית – כאב וכחבר הקהילה הזאת – חשתי תחושה גוברת של גועל וכעס", אמר היום שר המשפטים של אירלנד דרמוט אהרן. "גועל כלפי המעשים הנוראיים שבוצעו נגד ילדים. כעס בעקבות היחס שהילדים הללו קיבלו והשכיחות שבה המתעללים הורשו להתעלל".

לפני חצי שנה פורסם דו"ח שמצא ממצאים דומים בבתי ספר שנוהלו על ידי הכנסייה הקתולית, וגם האשים את רשויות אירלנד בסיוע לטיוח.

הכנסייה הקתולית מתמודדת עם שערויות מין גם במדינות אחרות, בעיקר ארצות הברית , שבה שבע קהילות הכריזו על פשיטת רגל על מנת להגן עליהן מתביעות פיצויים של קורבנות. האפיפיור בנדיקטוס גינה מקרים של התעללות מינית בידי כמרים ואמר שכמרים שסטו מדרכם צריכים לעמוד לדין. במהלך ביקורו בארצות הברית ב-2008 הוא נפגש עם קורבנות התעללות מינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully