וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: סוכל ניסיון פיגוע גדול בדרום

26.11.2009 / 19:30

כוח של חיילי צה"ל חשף אמש מחבל עם תיק חשוד שניסה לחדור דרך הגבול עם מצרים. המחבל הצליח להימלט והבוקר התגלה התיק ובו מטען במשקל של 15 קילוגרמים

הותר הערב (חמישי) לפרסום כי כוח של חיילי צה"ל סיכל הלילה פיגוע בגבול עם מצרים. הכוח, שהורכב מחיילי מילואים של היחידה ללוחמה בטרור אילת, חשף חשוד שביקש להסתנן לשטח ישראל צפונית לאילת כשהוא נושא עימו תיק. הכוח פתח בנוהל מעצר חשוד, אולם האיש הצליח להימלט ובסריקות שנערכו מאוחר יותר הבוקר התגלה מטען מתוחכם רב עוצמה במשקל 15 קילוגרם שהיה מוכן להפעלה וככל הנראה אמור היה לעבור לידי מחבל בצד הישראלי.

המטען פוצץ באופן מבוקר. בצה"ל עוקבים בדריכות אחר ניסיונות לבצע פיגועים בישראל דרך "ציר הח" (יוצאים מעזה עוברים דרך סיני ומסתננים לישראל. י.ב). במערכת הביטחון מעריכים כי ייתכן וארגוני הטרור ניסו לפעול במטרה לבצע פיגוע בדומה לפיגוע שבוצע באילת בינואר 2007 בו נהרגו שלושה בני אדם במרכז מסחרי.

אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט שיבח את החיילים. בצה"ל מזהירים בחודשים האחרונים שגבול ישראל מצרים פרוץ ומשמש להברחות פליליות וארגוני הטרור יכולים בקלות לנצל את הגבול לצורך ביצוע פיגועים.

פיגוע באילת 29.1.2007. Ariel Schalit, AP
בפיגוע באילת ב-2007 נהרגו שלושה בני אדם/AP, Ariel Schalit

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully