וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חיילים בחטיבת כפיר התעללו בחברם

יהושע בריינר

26.11.2009 / 13:16

פרשת התעללות נוספת בצה"ל. חיילים בחטיבת כפיר חשודים שבמשך שמונה חודשים הם הכו חבר ליחידה, כפתו אותו, נשכו, שרפו את רגליו וגנבו את ציודו האישי. צה"ל: "אירוע חמור"

סדרה של מעשי התעללות חמורים בחייל המשרת בגדוד לביא של חטיבת כפיר, נחשפה היום (חמישי). הפרשה נחשפה לאחר שהחייל שנפל קורבן למעשים הגיע לבית החולים 'אסף הרופא' כשהוא סובל מנשיכה בכף ידו. החייל סיפר שבשמונת החודשים האחרונים מתעללים בו חבריו ליחידה, כופתים אותו, מכים אותו ואף שורפים את כפות רגליו תוך כדי שינה.

"אחרי שחזר מבית החולים הוא התחיל לספר לנו על מה שעובר עליו", סיפרה אחותו לוואלה! חדשות, "ממש כמו אישה מוכה, ברעד ובבכי. סיפר שהיו אוזקים אותו במשך שעות לכיסא, הכניסו לו נדל למיטה כדי לראות איך יגיב כשיתעורר, ואפילו היו מבעירים לו את כפות הרגליים כשהוא ישן. בהמשך היו נוהגים להעלים לו את כל הציוד והוא היה צריך להסתובב עם אותם מדים מלוכלכים כמה ימים".

אחותו של החייל מספרת כי חבריו ליחידה ניצלו את העובדה שמדובר בחייל מופנם. "הוא תמיד היה שקט, הוא לא אדם שמדבר, והם ניצלו את זה בצורה הכי מרושעת שיכולה להיות. הוא אמר לי 'אל תשפטי אותי, אבל אני לא רוצה לחזור לגדוד'".

החייל סיפר עוד כי לחבריו היה 'נוהל מגדל חיילים', שבמסגרתו הם היו מפילים אותו לרצפה ומטפסים עליו. במסגרת אותו "נוהל" נשך אחד החיילים את כף ידו. "בבית חולים לא האמינו שמדובר בנשיכה של אדם ושאלו אותו האם ננשך על ידי בעל חיים", המשיכה אחותו.

"אני הייתי פשוט מזועזעת. איך מפקדים נותנים לדברים כאלה להתרחש? אני שוחחתי מספר פעמים עם מפקדיו של החייל, אבל הם אמרו שלדעתם זה נעשה בצחוק. מאיפה מגיע הזלזול הזה?". במסגרת חשיפת פרשת ההתעללות, הבוקר ב'קול ישראל', דרשה האחות לערב את המשטרה הצבאית החוקרת בנושא.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מדובר באירוע אלימות בין חיילים אשר הובא לידיעת המפקדים באחרונה. נפתח תחקור מעמיק בראשות מפקד הגדוד. במידה והאירוע הינו כפי שתואר, מדובר באירוע חמור שיטופל במלוא חומרת הדין. אירועים מסוג זה עומדים בניגוד לרוח צה"ל ולפקודות הצבא, ומפקדי היחידה יעשו הכול על מנת למנוע הישנות המקרה בעתיד".

לפניות ליהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully