וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים בימין: "ההקפאה היא טרנספר ליהודים"

פנחס וולף וניר יהב

25.11.2009 / 21:05

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות הכרזת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הבנייה בהתנחלויות תוקפא למשך 10 חודשים. ח"כ גילאון: "עומק תמיכת השמאל - כעומק ההקפאה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית (יהודה ושומרון). רויטרס
הקפאת הבנייה - הקפאת הילודה"/רויטרס

הכרזת ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (רביעי) על הקפאת ההתנחלויות עוררה תגובות מכל רחבי הקשת הפוליטית. השר יולי אדלשטיין תקף בחריפות את ההחלטה ואמר כי "הקפאת הבנייה, משמעותה הקפאת היילודה, המשך ויתורים וטרנספר של יהודים המבקשים ליישב את ארץ ישראל. לא אתן את ידי למהלך שבסופו יסכן את ביטחון ישראל ולא יקרב כהוא זה את השלום". יו"ר ש"ס, השר אלי ישי אמר כי "לא נוכל להסכים להקפאת בנייה ולו ליום אחד. מהלך זה לא יחזק אף אחד, אלא ייצור מצג של חולשה". גם השר גלעד ארדן התנגד להקפאה.

לעומתם שרים אחרים תמכו בהחלטה. שר החוץ אביגדור ליברמן תמך בהקפאת הבנייה משום שלטענתו "יש חשיבות להראות לעולם שלא ישראל מכשילה את המו"מ, אלא הפלסטינים".

גם השר בני בגין תמך בהחלטה ואמר: "לא הסתרתי את דעתי כבר זמן רב. כל הציפורים על העצים צייצו שיש כוונה מסוימת לקבל על עצמנו מגבלות על הבנייה לתקופה קצובה כך שאין בזה חידוש". לדבריו, "הסיבה העיקרית לתמיכתי היא שלא מדובר בהקפאה. דירות לאלפיהן ימשיכו להיבנות ביהודה ושומרון. המגבלה נוגעת לכך שלא יאשרו רישיונות בנייה חדשים אבל יבנו גם דירות וגם מבני ציבור. ההגבלה היא קצובה בזמן מסוים ובתום התקופה, תתחדש הבנייה בהתאם למדיניות שהיתה נקוטה בידי ממשלות קודמות. ההחלטה היא לא תוצאה של לחץ אמריקאי, אלא החלטה חד צדדית של ישראל".

במפלגות השמאל בירכו על ההחלטה אך בחרו לשמור על נימה זהירה. ח"כ אופיר פינס (עבודה) אמר כי "זהו צעד קטן קדימה, אך אני חושש שמדובר במהלך מהוסס מדי ומאוחר מדי". ח"כ אילן גילאון (מרצ) אמר כי "עומק התמיכה של מרצ בנתניהו תהיה כעומקו של התהליך המדיני". גילאון הוסיף כי "נמשיך להיות אופוזיציה נחושה להחלטות האנטי חברתיות של הממשלה כאילו אין החלטות מדיניות ונתמוך בהחלטות מדיניות כאילו אין החלטות כלכליות אנטי חברתיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית (יהודה ושומרון). רויטרס
"אלפי דירות ימשיכו להיבנות/רויטרס

במפלגות הערביות הגיבו באי אמון להכרזת נתניהו ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי דברי נתניהו על הקפאת הבנייה בהתנחלויות לעשרה חודשים הם "דרמה מיותרת". הוא אמר שהודעתו של נתניהו מיועדת לאוזניים אמריקאיות ולא לשם חידוש המשא ומתן. "הדברים לא יובילו לחידוש התהליך המדיני, לרבות בשל המשך הבנייה בירושלים המזרחית והמשך בניית אלפי דירות בגדה", אמר. יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, התייחס גם הוא להחלטה ואמר כי "החלטת הקבינט היא מהלך סרק ועבודה בעיניים. הניסיון מלמד שאין הקפאות כאלה ובונים יותר התנחלויות. המהלך נועד לקדם את היחסים עם האמריקאים ולספוג לחצים. נתניהו מנסה להוליך שולל ולא לקדם תהליך מדיני רציני".

שליח הממשל האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל אמר כי "מדובר בצעד חיובי בעל משמעות גדולה". דובר חמאס סאמי אבו זוהרי אמר כי מדובר בצעד חלקי וחסר תוכן. לדבריו, "ההצהרות הישראליות הן בבחינת צעדים חלקיים וריקים מתוכן ומטרתן לספק תירוץ לרשות הפלסטינית לקיים משא ומתן חסר תוכלת מבלי שישראל מחויבת למחיר אמיתי כלשהו. כל שיבה למשא ומתן היא פשע לאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully