וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הכריז: הבנייה בהתנחלויות תוקפא ל-10 חודשים

25.11.2009 / 19:37

לאחר אישור הקבינט המדיני-ביטחוני הכריז ראש הממשלה כי הבנייה בהתנחלויות תוקפא למשך 10 חודשים. "זהו צעד לא קל ואנחנו נוקטים אותו מתוך שיקולים לאומיים". נתניהו ציין כי הקפאת הבנייה לא תחול על מזרח ירושלים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

ראש המשלה בנימין נתניהו מוסר הצהרה בנושא הקפאת הבנייה.. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו מכריז על הקפאת הבנייה בהתנחלויות/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז הערב (רביעי) על הקפאת הבנייה בהתנחלויות. ההקפאה לא תכלול בנייה לצורך גידול טבעי ובנייה בשטח מזרח ירושלים וכן הקמת מבני ציבור ומוסדות לימוד. במסיבת עיתונאים שקיים בלשכתו אמר נתניהו כי "זה צעד לא קל, כואב, ואנחנו נוקטים אותו מתוך שיקולים לאומיים כדי להתקדם בנתיב השלום. הבהרתי פעמים רבות שבכוונתי לפעול בנחישות עם שותפינו האמריקאים כדי להשיג הסכם שלום".

נתניהו הוסיף כי "אני מקווה שהפלסטינים והעולם הערבי ישכילו לנצל את ההזדמנות כדי לקדם את תהליך השלום. לגבי ירושלים עמדתי ידועה היטב אני לא אשים שום הגבלה על הבנייה בירושלים בירתנו ואדאג שיהיה יחס הוגן לכל תושבי העיר".

"בתום ההקפאה נשוב למדיניות הבנייה של הממשלות הקודמות", הוסיף נתניהו. בפנייה לרשות הפלסטינית אמר ראש הממשלה כי "אני קורא לשכנינו, זהו הזמן לקדם את השלום עשינו צעד חשוב והציבור בישראל מצפה מכם לצעד אמיץ. בואו נעשה ביחד שלום". נתניהו הדגיש כי "צריך לאפשר לתושבים הישראלים ביהודה ושומרון חיים נורמליים ולכן נמשיך לבנות מבני ציבור, בתי כנסת גני ילדים ובתי ספר".

במקביל למסיבת העיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ערך השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל מסיבת עיתונאים באותו נושא. "ההחלטה להקפיא את הבנייה בהתנחלויות תעזור להתקדם לקראת פתרון של הסכסוך", אמר מיטשל בשם מזכירת המדינה הילרי קלינטון. מיטשל התייחס גם לראש הרשות אבו מאזן ואמר כי "ערכתי מספר פגישות עם אבו מאזן. עודדנו אותו להישאר בתפקיד לעבוד איתנו להשגת יעדו - פתרון של שתי מדינות לשני עמים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית (יהודה ושומרון). רויטרס
בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית (יהודה ושומרון)/רויטרס

מוקדם יותר אישר הקבינט המדיני-ביטחוני את הקפאת הבנייה בהתנחלויות, כפי שהציע ראש הממשלה נתניהו.

בהצעה תמכו:
ראש הממשלה בנימין נתניהו
השר אביגדור ליברמן
השר יובל שטייניץ
השר אהוד ברק
השר יצחק אהרונוביץ'
השר משה יעלון
השר דן מרידור
השר גדעון סער
השר בני בגין
השר בנימין בן אליעזר
והשר יעקב נאמן

השר עוזי לנדאו התנגד להחלטה.

מההצבעה נעדרו השרים אלי ישי, אריאל אטיאס. השר סילבן שלום שוהה בחו"ל ונעדר אף הוא מההצבעה.

לפי ההערכות, הכרזתו של נתניהו עשויה לסייע לחיזוק מעמדו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בייחוד על רקע המשא ומתן המתקדם עם חמאס על עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. אם העסקה תצא לפועל, ייזקף שחרור מאות האסירים הפלסטינים לזכותו של חמאס.

בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית (יהודה ושומרון). רויטרס
בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית (יהודה ושומרון)/רויטרס

על פי מסמך מתאם פעולות הממשלה בשטחים שמפרט את הדרכים והאמצעים לשמור על הקפאת הבנייה בהתנחלויות, משרד הביטחון יפקח על כל בנייה חריגה בהתנחלויות באמצעות גיחות צילום, שהמעקב והפענוח שלהם יהיה באחריותו. כמו כן, מתאם הפעולות בשטחים טוען כי יידרשו משאבים רבים לקיום הצווים החדשים והוא מצר על כך שכ-40 תקנים חדשים עדיין לא מולאו.

חברי כנסת, שרים וגורמים נוספים מהימין תקפו את ראש הממשלה בעקבות ההכרזה על הקפאת הבנייה בהתנחלויות. יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, החבר בקבינט-המדיני ביטחוני, דרש מראש הממשלה נתניהו, להעביר לממשלה את הדיון בנושא הקפאת הבנייה בהתנחלויות. לדברי הרשקוביץ, "אני מתנגד בתוקף להקפאת הבנייה ודורש להתנות כל החלטה בנושא באישור הממשלה. סופן של המחוות לאבו מאזן ולאמריקאים ידוע מראש והן לא יכולות לבוא על חשבון הגידול הטבעי. על ממשלת ימין לעודד את ההתיישבות ולא לחנוק אותה".

יו"ר מועצת יש"ע דני דיין אמר כי "ממשלת נתניהו נבחרה מתוך הבטחה לפתח את ההתיישבות ביהודה ושומרון, אך מיד לאחר כינונה הצרה את צעדי ההתיישבות והיא עכשיו עוברת לשלב של חיסול ההתיישבות כולה. על שרי הממשלה מוטלת האחריות למנוע את הקפאת הבנייה בכל הכרוך בכך". גורמים בכירים בהתיישבות הוסיפו כי "התחושה היא שנתניהו בגד בנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully