וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ יכריז: תוקפא הבנייה בהתנחלויות

25.11.2009 / 15:01

נתניהו יודיע הערב כי הבנייה הישראלית בגדה תוקפא למשך 10 חודשים. יופעלו סנקציות נגד ראשי רשויות המעורבים בחריגות בנייה, יורחקו מפרי סדר ויוגשו יותר כתבי אישום נגד מבצעי הבנייה הבלתי חוקית

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכריז היום (רביעי) על הקפאת הבנייה בהתנחלויות למשך עשרה חודשים. ההקפאה לא תכלול בנייה לצורך גידול טבעי ובנייה בשטח ירושלים. נתניהו ימסור הודעה בעניין בתום ישיבה של הקבינט המדיני-ביטחוני. המהלך מתואם עם שר הביטחון אהוד ברק, וככל הנראה גם תואם עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לפרסום כי "כחלק מהמאמצים להנעת שיחות השלום עם הרשות הפלסטינית ולקידום אינטרסים לאומיים מקיפים של ישראל, ראש הממשלה יבקש היום מהקבינט המדיני-ביטחוני לאשר השהייה זמנית של אישורי בנייה חדשים למגורים והתחלות בנייה חדשות למגורים ביהודה ושומרון למשך 10 חודשים".

לפי ההערכות, הכרזה כזו של נתניהו עשויה לסייע לחיזוק מעמדו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בייחוד על רקע המשא ומתן המתקדם עם חמאס על עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. אם העסקה תצא לפועל, ייזקף שחרור מאות האסירים הפלסטינים לזכותו של חמאס.

בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית (יהודה ושומרון). רויטרס
בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית (יהודה ושומרון)/רויטרס

ההקפאה בבנייה לא תכלול מבני ציבור מוסדות חינוך ובנייה במזרח ירושלים. על פי מסמך מתאם פעולות הממשלה בשטחים שמפרט את הדרכים והאמצעים לשמור על הקפאת הבנייה בהתנחלויות, משרד הביטחון יפקח על כל בנייה חריגה בהתנחלויות באמצעות גיחות צילום, שהמעקב והפענוח שלהם יהיה באחריותו. כמו כן, מתאם הפעולות בשטחים טוען כי יידרשו משאבים רבים לקיום הצווים החדשים והוא מצר על כך שכ-40 תקנים חדשים עדיין לא מולאו.

במסגרת מאמצי האכיפה על הבנייה בהתנחלויות, ממליץ המתאם לפתוח בנוהל סילוק של "פלישה טרייה מכל סוגי הקרקע באיו"ש, כולל באדמות בבעלות פלסטינית פרטית". הוא מוסיף שיש "לסכם את נושא תיחום המאחזים הבלתי חוקיים, להפעיל סנקציות מול ראשי יישובים ומועצות אשר מעורבים באופן ישיר בביצוע חריגות תכנוניות וחריגות בנייה". כמו כן, ממליץ המתאם על מעצר והרחקת צעירים אשר מעורבים בחריגות הבנייה ו"משמשים כמפרי סדר סדרתיים ומטרידים".

בנוסף, מהמסמך עולה כי יש לייעל את תהליך האכיפה הפלילית נגד מבצעי בנייה בלתי חוקית ולהגיש יותר כתבי אישום נגדם. מפעלי היבילים (קרוואנים) יופללו ויסגרו כחלק ממאמץ אכיפת הבנייה הבלתי חוקית בשטחים. ואולם, בעניין עתירות שהוגשו נגד מאחזים בלתי חוקיים שהוקמו בעיקר על אדמות פלסטיניות פרטיות, טוען המתאם כי "יש להודיע לבית המשפט שבעת הזו, ובשל האילוצים המדיניים והמו"מ מול האמריקאים, אנו מבקשים דחייה בהריסת מאחזים בלתי חוקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully