וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט בכנסת: ינסה לגבש רוב לעסקה

אביו של החייל החטוף נפגש עם השרים שטייניץ ולנדאו בניסיון לשכנע אותם להצביע בעד עסקת חילופי השבויים, לכשתובא לאישור הממשלה. בכירי חמאס צפויים להכריע היום אם לתת אור ירוק לעסקה

נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, הגיע בצהרים (רביעי) למשכן הכנסת בניסיון לגבש תמיכה לעסקה הנרקמת לשחרור בנו. שליט נפגש עם שר האוצר יובל שטייניץ (ליכוד) ושר התשתיות עוזי לנדאו (ישראל ביתנו), שנוטים להתנגד לעסקה בשל הכוונה לשחרר אסירים "עם דם על הידיים". בשיחה עם וואלה! חדשות אמר היום שליט, כי "כרגע אין לנו במה לעדכן". בהמשך היום ייפגש שליט גם עם הרבנים הראשיים הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר.

לפי הדיווחים בתקשורת הערבית, ראש הלשכה המדינית של חמאס בדמשק, חאלד משעל, צפוי למסור היום לחברי משלחת הארגון את תשובתו להצעת האחרונה שהגיש המתווך הגרמני לחילופי שבויים עם ישראל. במקביל, בשעות אחר הצהרים יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לישיבה שנקבעה מראש, בנושא אחר. עם זאת, לפי ההערכות יקבלו השרים עדכון גם על המו"מ לשחרור החייל החטוף.

גלעד שליט בשירותו הצבאי - 2006. GettyImages
גלעד שליט בשירותו הצבאי - 2006/GettyImages

בתוך כך, בעיתון הסורי "אל-ווטן" דווח הבוקר כי אחמד ג'עברי, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, עדכן את המצרים כי "שליט בריא ושלם" וכי בכוונת ארגונו להעביר את יתר הפרטים על מצבו רק כשיושלם המשא ומתן ולאחר שהחייל יועבר לקהיר. "חמאס לא שינה את עמדתו בנוגע לשמות האסירים שישראל צריכה לשחרר בעסקה", מסרו מקורות בחמאס.

על פי דיווח בעיתון "אל-חיאת", ישראל מסרבת לשחרר במסגרת העסקה את האסירים הפלסטינים עבדאללה ברגותי ואיברהים חאמד שנידונו לשנות מאסר ארוכות בגין שורה של פיגועים שביצעו. לפי העיתון, ישראל מוכנה בפעם הראשונה לשחרר אסירים שנידונו לשנות מאסר ארוכות, אולם היא מסרבת לשחרר מספר אסירים מתוכם, ביניהם חאמד וברגותי, אלא אם כן יגורשו מהשטחים. "הפגישה בדמשק תהיה מכרעת", הוסיפו.

  • עוד באותו נושא:
  • גלעד שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully