וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אכ"א על הסרבנות: לגנות זה לא מספיק

פנחס וולף

25.11.2009 / 10:34

האלוף אבי זמיר דיווח לחברי ועדת החוץ והביטחון, כי דרש מרבני ישיבות ההסדר לפעול נגד הסרבנים בחטיבת כפיר ולא להסתפק בגינוי. ח"כ פינס: "הסרבנות היא סרטן שעלול להתפשט"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

דיון סוער מתקיים בשעה זו (רביעי) בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בנוגע לסרבנות בצה"ל ולהנפת השלטים בחטיבת כפיר. ראש אכ"א אלוף אבי זמיר מתח במהלך הדיון ביקורת חריפה על רבני ישיבות ההסדר. לדבריו, הוא רואה בחומרה את דבריו של הרב אליעזר מלמד, רבה של ישיבת ההסדר הר ברכה, שכתב בספרו ש"הסרבנים מימין צודקים", ושהוא "רואה בסרבנות עמדה מוסרית". "בפגישה עם הרבנים הצגתי בחומרה את האירוע כפי שרואה אותו צה"ל, ואין לראות באירוע אירוע נקודתי", אמר זמיר. "שאלתי, האם נכון לגייס בחורי ישיבת הסדר, שכך מחנכים בה. דרשתי פעולה מעשית, ולא רק גינוי", סיפר האלוף לחברי הכנסת.

חטיבת כפיר, סרבנות. יהושע בריינר
חטיבת כפיר, סרבנות/יהושע בריינר

עם זאת, זמיר סייג את דבריו, בטענה "כי מדובר בישיבות שרובן מחנכות בצורה אחרת. זוהי אוכלוסייה איכותית ואסור לנו לוותר עליהם". ראש אכ"א הוסיף כי נפגש באחרונה עם הוועד הרבני בראשות הרב חיים דרוקמן במטרה לדון בסוגיית הסרבנות.

יו"ר ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון, ח"כ איתן כבל (העבודה), פתח את הדיון ואמר כי "הנושא של פוליטיזציה במערכת הצבאית ובוודאי הסרבנות קיבל לאחרונה פנים בוטות יותר. זה בא לידי ביטוי בכפיר, שהיא חטיבה מצוינת שעוסקת יותר מכל חטיבה אחרת בחזית הטרור בעיקר בשומרון, אך גם ביהודה. החשוב מכל זה שצה"ל יהיה מעל לכל מחלוקת, ואין שום מקום שבו יתקיים בתוך הצבא ובוודאי בתוך החיילים דיון פוליטי כזה או אחר. הסמכות בצבא היא של המפקד ולא של רב חילוני או דתי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הסמכות בצבא היא של המפקד ולא של רב חילוני או דתי". כבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה, חברי כנסת מימין אריה אלדד ומיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), תקפו את הדברים. אלדד אמר כי, "כשיו"ר הוועדה מביע את עמדתו אתה כבר מסכם את הדיון ומייתר את הדיון. ואילו בן ארי אמר כי "הדברים שלך נראים כמו סיכום הדיון ומארב מכוון. תגיד שיש מארב מתוכנן נגד ישיבות ההסדר בוועדת חוץ וביטחון". יולי תמיר (העבודה) אמרה לבן ארי: "אתה פאשיסט". בתגובה הוא אמר לה: "את פאשיסטית, רק יהודים את מגרשת".

"אפשר להגדיר את הסרבנות המאורגנת כסרטן, ואם לא נדע לגדוע אותו הוא יתפשט", אמר ח"כ אופיר פינס (העבודה). "הסרבנות המאורגנת מסוכנת והיא נמצאת במקומות רבים בחברה הישראלית. אני מצפה לגינוי חריף של כל נבחר ציבור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח השבוע ביקורת חריפה על גילויי הסרבנות בצה"ל. בטקס האזכרה לראש הממשלה לשעבר דוד בן גוריון, שנערך בשדה בוקר, אמר נתניהו כי "אין הנחיות חיצוניות לצבא ולמפקדים. יש צבא אחד ולא נתיר סרבנות. ניאבק בה בכל האמצעים והכוח שברשותנו. זה בנפשנו, זה צורך קיומי". ראש הממשלה הוסיף כי "אין מקום למחנות רעיוניים בצה"ל. יש צה"ל אחד, כך היה וכך יישאר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully