וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאד לישראל: "שחררו את ברגותי וסעדאת"

אופק עיני

24.11.2009 / 16:48

רה"מ הפלסטיני פתח את הוועידה הבינלאומית למען האסירים הפלסטינים ביריחו והתייחס לשני האסירים ששמם עלה במסגרת העסקה לשחרור גלעד שליט

ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד פתח היום (שלישי) את הוועידה הבינלאומית בנושא האסירים הפלסטינים בכלא הישראלי שמתקיימת ביריחו. בוועידה משתתפי נציגים מרחבי העולם, ביניהם מחוקקים, אנשי משפט ואישי ציבור. פיאד נשא דברים בפתח הוועידה ואמר "הרשו לי לפנות על במה זו לאסירינו הגיבורים שמדוכאים בבתי הכלא של הכיבוש. אל הילדים בתוכם ואל האסירות, אל החולים ואל האסירים המבודדים, אל האסירים מכל הפלגים, ובליבם אסירי ירושלים. אני אומר להם, אתם לא לבד. העם שלכם עומד באופן מאוחד מאחוריכם, ואתם לא לבד במערכה למען החירות".

סלאם פיאד ותמונתו של באסם אבו רחמה.jpg. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"העמידה האיתנה שרושמים האסירים הגיבורים למרות כל התנאים האנושיים הקשים מייצגים גם את הרצון של עמנו ואת דבקותו באדמתו"/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

פיאד הוסיף כי "כשאנחנו מדברים על סוגיית האסירים אנחנו מדברים על יותר מ-760 אלף פלסטינים וערבים שנעצרו מאז שנת 1967, מתוכם קרוב ל-13 אלף אסירות, וכ-25 אלף ילדים במה שמהווה הפרה בוטה של זכויות הילדים. אלפי אסירים עדיין כלואים ביותר מ-23 בתי כלא של הכיבוש, וחיים בתנאים קשים מאוד. רוב בתי הכלא הללו מצויים בתוך ישראל, דבר המהווה הפרה בוטה של החוק הבינלאומי ואמנת ז'נבה".

ראש הממשלה הפלסטיני הוסיף כי "הרשות קוראת לקהילה הבינלאומית ולארגוני זכויות האדם לקחת את האחריות, ולפעול במהירות וברצינות על מנת לחייב את ישראל לקבל את עקרונות החוק הבינלאומי ואמנת ז'נבה". הוא ציין כי "העמידה האיתנה שרושמים האסירים הגיבורים למרות כל התנאים האנושיים הקשים מייצגים גם את הרצון של עמנו ואת דבקותו באדמתו. מכאן אני מצדיע לכל האסירים, ובראשם למנהיגים, ביניהם האח מרואן ברגותי ואחמד סעדאת, וקורא לשחרור כולם באופן מיידי, כהקדמה לשחרור כל האסירים ללא אבחנה או תנאים".

פיאד התייחס גם לתהליך המדיני ואמר כי "העם הפלסטיני כבר עשה ויתור היסטורי ומצער ביוזמת השלום הפלסטינית בשנת 1988, כשהסכים לקבלה מדינה פלסטינית על 22% בלבד מאדמת פלסטין ההיסטורית. על העולם לדעת שאין סיכוי שיהיו עוד ויתורים, ושעמנו ואסירינו יישארו איתנים ודבקים במדינה עצמאית, ושעמנו ואסירינו יישארו איתנים ודבקים במדינה עצמאית, ומאמינים בפיתרון של סוגיית הפליטים במסגרת החלטה 194 של האו"ם". פיאד הוסיף כי "עם זאת, ולמרות העושק ההיסטורי שנעשה לעמנו, אנו מעוניינים להשיג שלום צודק שיכלול חירות, עצמאות ושיבה, ולא נתפשר על כך".

בתוך כך, המשנה לראש הממשלה סילבן שלום אמר אמש כי חמאס יהיה אחראי למקרה בו עסקת שליט תיכשל ולא תצא לבסוף אל הפועל. בראיון לרשת הטלוויזיה בי.בי.סי בערבית הוסיף שלום כי ישראל לא תשחרר במסגרת העסקה את חבר המועצה המחוקקת מטעם פתח מרואן ברגותי ואת מזכ"ל החזית העממית לשחרור פלסטין אחמד סעדאת. שלום אמר עוד כי המשך ההתקדמות בעסקה תלוי בארגון חמאס המציב תנאים שישראל לא תקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully