וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: נועם שליט ייפגש עם חגי הדס

פנחס וולף, ניר יהב ואופק עיני

23.11.2009 / 8:30

בכיר חמאס מוחמד חמדאן אמר כי "הארגון רציני בכוונתו להגיע לעסקה, אך היא לא תושלם עד שיתקבלו תנאי חמאס". רשת "פוקס ניוז" מדווחת כי עסקת שליט על סף סיכום. על פי הדיווח, אישרה ישראל רשימת אסירים מתוקנת והעסקה תתבצע בימים הקרובים

רויטרס

נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, צפוי להיפגש היום (שני) עם מספר שרים בממשלה ועם המתווך המיוחד לעסקה, חגי הדס. לשליט זו הפגישה הראשונה עם שרי הממשלה הנוכחית.

ברקע הפגישה, מצטברים דיווחים בכלי תקשורת זרים לפיהם עסקת שליט צפויה להיחתם בימים הקרובים. נשיא המדינה שמעון פרס התייחס אמש (ראשון) לדיווחים הללו: "יש התקדמות ממשית בסוגיית שליט אבל אני מנוע מלדבר על הפרטים, כי כל דיבור רק מזיק לעניין", אמר פרס. הנשיא שוחח אתמול עם נשיא מצרים חוסני מובארק על סוגיית שליט, אולם בלשכתו סרבו למסור פרטים על הדברים.

עסקת הקלטת עם חמאס. רויטרס
האם העסקה תיסגר בימים הקרובים? נעם שליט מקבל עדכון מהצבא/רויטרס

אמש דיווחו רשת הטלוויזיה האמריקאית "פוקס" ורשת הטלוויזיה הערבית אל-ערבייה כי ישראל העבירה לידי חמאס את רשימת האסירים החדשה והעסקה צפויה להיחתם בימים הקרובים. בחמאס מעוניינים לחתום על עסקה לקראת חג הקורבן המוסלמי כדי להציג את תמונותיהם של האסירים המשוחררים יחד עם קרובי משפחתם במטרה להגדיל את התמיכה בארגון. ברשת אל-ערבייה דווח כי בכירי חמאס יקיימו פגישה כדי לדון בפרטים הסופיים של העסקה. במשפחת שליט אמרו שהם לא מכירים את הדיווחים, "יש עליות וירידות. אנחנו לא יודעים שום דבר", אמרה אביבה שליט לוואלה! חדשות.

האחראי על יחסי החוץ בחמאס, אוסמה חמדאן, התייחס אף הוא להתקדמות בעסקה. הוא הדגיש כי העניינים עדיין לא הגיעו למטרתם - שחרור האסירים הפלסטינים, בשל סירובה של ישראל להשיב לדרישות חמאס. בהודעה שמסר, הוסיף חמדאן כי "חמאס רציני בכוונתו להגיע לעסקה, אולם ברור שהעניינים לא יכולים להגיע לסופם השמח, שפירושו שחרור האסירים כאשר ראש ממשלת האויב לא מגיב לתנאי חמאס ולדרישותיו". חמדאן ציין כי "אנחנו לא נדבר על תוצאות כלשהן בנוגע לעסקה עד אשר הן יושגו בפועל, וכל מה שאני יכול לומר הוא שאנחנו עוקבים אחר העניין ברצינות".

חמדאן גם הכחיש כל קשר בין החלטת חמאס והפלגים הפלסטיניים להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל לבין עסקת שליט ואמר כי "ההבנה בין פלגי ההתנגדות על הפסקת ירי הרקטות מעזה הינה הבנה בשטח, שקשורה לתוכנית שיקום עזה, ואין לה קשר לעסקת שליט בשום אופן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא המדינה שמעון פרס נפגש היום עם נשיא מצרים חוסני מובארק 22.11.09. לשכת העיתונות הממשלתית
"כל דיבור מזיק לעניין", פרס במצרים/לשכת העיתונות הממשלתית

ביום חמישי דווח כי תנועת חמאס העבירה בימים האחרונים שמות של 70 אסירים הכלואים בישראל אותם היא דורשת לשחרר במסגרת עסקה לשחרור גלעד שליט. בדיווח נמסר כי השמות הועברו לאישור ממשלת ישראל, לאחר שזו פסלה אפשרות לשחרורם של 70 מתוך 450 האסירים אותם דרש חמאס לשחרר בעסקה.

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי התייחס לסוגיית גלעד שליט ואמר כי "יש לנו מחוייבות עמוקה להחזיר את גלעד בתור מי ששלחו אותו. זה מאמץ שראוי להשאיר אותו מאחורי הקלעים. כל הפרסומים לא תורמים לפתרון הבעיה. זה נכון להשאיר את המהלכים מאחורי הקלעים. אני אדם מפוכח, ולא נכון להוסיף על הפרסומים הנוכחיים שכבר גורמים נזק, ולפיכך האחריות מחייבת אותנו להשאיר את הדברים כפי שהם".

מחזיק תיק "שליט" בחמאס, ד"ר אוסאמה אל-מזייני, אמר בשבוע שעבר כי המשא ומתן לגיבוש העסקה נמצא במלוא תנופתו וכי המתווך הגרמני מסייע לצדדים להתגבר על כל המכשולים. אל-מזייני אמר עוד כי אינו מעוניין למסור פרטים נוספים כדי לא להכשיל את המאמצים לגיבוש העסקה: "הארגון קיבל החלטה שלא למסור פרטים נוספים כדי שהמשא ומתן לגיבוש עסקה לא ייפגע לרעה". אל-מזייני האשים גם את כלי התקשורת בעובדה שטרם נחתמה עסקה: "העסקה התעכבה במשך שלוש שנים בגלל התקשורת. אם ברצוננו להצליח ועל מנת שאסירינו יראו אור יום, עלינו לשמור על שקט".

עדכון ראשון 18:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully