וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "נפסיק בנייה בהתנחלויות כשיחל המו"מ"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.11.2009 / 13:45

נשיא המדינה נפגש בקהיר עם נשיא מצרים חוסני מובארק ואמר כי "יש להשקיע כל מאמץ להשיג שלום בין ישראל לפלסטינים". אמש האשים מובארק את ישראל בהקפאת התהליך

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: עידן גוראל)

נשיא המדינה שמעון פרס נועד היום (ראשון) עם נשיא מצרים חוסני מובארק בקהיר. לאחר הפגישה ערכו השניים מסיבת עיתונאים בה אמר פרס כי "ממשלת ישראל הבהירה שתפסיק את הבנייה בהתנחלויות כשיחל המשא ומתן עם הפלסטינים". עוד אמר נשיא המדינה כי "ישראל רוצה שלפלסטינים תהיה מדינה עצמאית וכי נתניהו מעוניין באמת להגיע להסדר שלום עם הפלסטינים. עלינו להשקיע כל מאמץ להשיג שלום בין ישראל לפלסטינים. אני סבור כי יש אפשרות להשיגו", אמר פרס.

מובארק אמר במסיבת העיתונאים כי "השלב הנוכחי אינו מאפשר דיבורים על מדינה בגבולות זמניים או על פתרונות זמניים. השלום אפשרי והזמן הנוכחי נותן לנו סיכוי להגיע לשלום שאסור לפספס. דרושים לנו כעת רק החלטות אמיצת ורצון מדיני". עוד אמר מובארק כי "דיברתי עם פרס על ירושלים בצורה פרטנית, משום שירושלים אינה נושא פלסטיני בלבד, אלא דבר הנוגע לכל העולם הערבי".

אמש האשים נשיא מצרים חוסני מובארק את ישראל באחריות להקפאת תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. בנאומו בפני ישיבת הפתיחה של מושב הפרלמנט פנה מובארק להנהגה הישראלית ואמר: "אתם מחסלים כל סיכוי להסדר ומציבים מכשולים חדשים בדרך לשלום בדרישתכם להכרה בהיותה של ישראל מדינה יהודית ובהשארת ירושלים מחוץ לדיון על הגבולות הזמניים". מובארק האיץ במנהיגים הישראליים להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, להסיר את המצור מעל רצועת עזה ולחזור לשולחן המשא ומתן.

מובארק פנה גם לאירן והזהיר אותה לא להתערב בעניינים ערביים פנימיים. "לא נהסס לנקוט בצעדים נגד ניסיונות לפגוע ביציבותה של מצרים ובביטחונה", אמר מובארק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully