וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק:"יד ברזל נגד הסרבנות מימין ומשמאל"

21.11.2009 / 20:10

על רקע גילוי הסרבנות שאירעו בתקופה האחרונה קרא שר הביטחון לנקוט יד ברזל נגד הסרבנות הן מימין והן משמאל. בימים הקרובים יקיים דיון עם גורמי האכיפה כדי לסכם את צורת הטיפול בגורמים מתסיסים

"מדינה חפצת-חיים חייבת לשים סוף ביד ברזל לסרבנות מימין ומשמאל", כך אמר היום (שבת) שר הביטחון אהוד ברק בדיון סגור עם בכירי צה"ל ומשרד הביטחון. שר הביטחון יקיים בימים הקרובים דיון עם כל גורמי האכיפה והמודיעין כדי לסכם את צורת הטיפול בגורמים המתסיסים ומעודדים סרבנות בקרב החיילים. דבריו מגיעים על רקע המקרים שאירעו לאחרונה בהם חיילים מחטיבת כפיר הניפו שלטים ובהם נכתב כי יסרבו לפנות ישובים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלט שהניפו חיילי נחשון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני יומיים נתפס שלט נוסף בבסיס של חטיבת כפיר בבקעת הירדן עליו נכתב ""כפיר לא מגרשים יהודים". לאחר מציאת השלט אמרו חיילים בחטיבה לוואלה! חדשות כי במידה ואחד מגדודי החטיבה יתבקש לפנות התנחלות או מאחז יניפו שוב שלט דומה כאות מחאה.

בינתיים פתחו בפיקוד מרכז בחקירה מקיפה בתקווה לגלות מיהם אותם חיילים שהתכוונו להניף את השלט, שנתפס על ידי אחד המפקדים בבסיס דקות לפני שאמור היה להיות מונף. השלט נמצא לאחר שהוצא לאוויר הפתוח על מנת שהצבע שעליו יתייבש. אחד מכיווני החקירה הוא לנסות לאתר את החיילים בעזרת טביעות אצבע. עיקר החשש הוא שהתופעה של הבעת דעות פוליטיות על ידי החיילים רק תתרחב.

ברק אמר במהלך השבוע כי יש לנקוט בצעדים נגד רבנים שמסיתים לסרבנות. תופעת הסרבנות היא תופעה חמורה וצריך לטפל בנושא בחריפות. ישיבות ההסדר הן מצוינות, ולא צריך להעניש את כולן. לגבי הישיבות החריגות – נטפל ונבדוק. אני לא מציע לאף אחד לעמוד עם סטופר ביד. אני רוצה לטפל בשכל, בשיקול דעת. אני לא עובד לפי לוחות זמנים. צריך לשקול מעשה נגד רבנים מסיתים וצריך לנקוט בצעדים", אמר שר הביטחון.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתופעת הסרבנות. "הסרבנות תגרום להתמוטטות המדינה. אין לה מקום ונעשה הכל כדי למגר אותה", את הדברים אמר נתניהו במהלך ביקור בבסיס חיל הים בחיפה. בביקור דיבר גם הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, שאמר כי "ננקטת יד קשה נגד התופעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully