וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז ההשקעות: אורי מסר לא יועמד לדין

גלעד גרוסמן

19.11.2009 / 15:02

הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגד ידידו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בטענה שלאחר חקירה מקיפה לא נמצאו מספיק ראיות נגדו

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה היום (חמישי) לעורכי דינו של אורי מסר, כי החליטה שלא להגיש נגדו כתב אישום בגין מעורבותו בפרשת "מרכז ההשקעות". ההחלטה התקבלה על ידי פרקליט מחוז ירושלים, על דעת פרקליט המדינה והמשנה לפרקליט המדינה.

פרקליטיו של מסר, עורכי הדין שמעון דולן וצבי אגמון מסרו בתגובה להחלטה כי "כפי שלא נגררנו להגיב מתחילת הפרשה כאשר פורסמו ידיעות שונות בעניינו של אורי מסר, גם כעת אין אנו מתכוונים להגיב לגופו של עניין בנושא ומקבלים בברכה את החלטת הפרקליטות".

בהחלטת פרקליט מחוז ירושלים נכתב כי "לאחר בדיקה של חומר הראיות, ובכלל זה חומר ראיות שהתקבל בימים האחרונים מחקירה משלימה שערכה המשטרה בעניין 'מרכז ההשקעות', הוחלט לסגור את התיק בעניינו של עו"ד אורי מסר מחוסר ראיות מספיקות".

עוד נכתב כי "מערכת היחסים הקרובה והממושכת שנרקמה בין השניים במהלך השנים, התאפיינה בעזרה שעו"ד מסר נהג להושיט למר אולמרט בדרכים מגוונות. על רקע יחסי החברות האמורה, לא ניתן להוכיח ברמה הנדרשת במשפט פלילי כי עזרה זו מצידו של עו"ד מסר למר אולמרט, ניתנה כמתן שוחד דווקא".

הפרקליט מציין גם כי "אולמרט פעל אמנם בניגוד עניינים חריף בקשריו עם עו"ד מסר ובמעורבותו הפסולה בענייני לקוחותיו, אך למרות החשדות הכבדים לא נמצאו די ראיות לבסס במידת הוודאות הנדרשת את החשד לקשר פלילי מוקדם שנוצר בין השניים או כי בהחלטותיו של מר אולמרט היתה סטיה מהשורה".

עוד הוחלט, שגם בכך שהחזיק מסר "קופה הסודית" עבור אולמרט שבה היה כסף רב, שחלקו התקבל ממשה טלנסקי, אין מקום להגיש כתב אישום.

ניצל את יחסי הקרבה עם רה"מ וכך השיג הטבות ללקוחותיו

במרכז פרשת מרכז ההשקעות עומדת פעילותו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, במהלך תקופת כהונתו כשר בשנים 2003-2006 שבהן כיהן כממלא מקום ראש הממשלה וכשר התמ"ת ובחלק מהתקופה גם כשר התקשורת, שר האוצר והשר הממונה על מנהל מקרקעי ישראל. בין אולמרט לעו"ד מסר היתה זה למעלה מ-30 שנה, מערכת יחסי עבודה וחברות אדוקה. בשנים 1977-1989, אף היו השניים שותפים במשרד עורכי דין שניהלו בירושלים.

מסר נחשד בכך שניצל את יחסי הקרבה בינו לבין ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שכיהן בתקופה הרלוונטית כשר התמ"ת כדי להשיג הטבות עבור לקוחותיו. על פי חומר הראיות שנאסף, אולמרט אכן התערב לטובת לקוחותיו של מסר ואף שינה החלטות בעניינם, אולם לטענת הפרקליטות אין די ראיות כדי לקבוע שמדובר בשוחד, היות שבין השניים קשרים עמוקים וארוכי שנים. כמו כן, הוחלט שלא ניתן להאשים את מסר בעבירה של הפרת אמונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully