וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: דקר האב 38 פעמים והטיח הפעוט בקיר

19.11.2009 / 12:01

כתב אישום הוגש הבוקר נגד דמיאן קרליק בגין רצח ששת בני משפחת אושרנקו בראשון לציון. כחלק מהטבח שביצע, חנק קרליק פעוט בן שלושה חודשים, הטיח אותו בחוזקה בקיר וגרם לו לשבר בגולגולת. רעייתו של קרליק, נטליה, מואשמת בהריגה

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר. עריכת וידאו: ענת ברק, קריינות: אילן שניג)

כחודש לאחר הרצח שזעזע את המדינה, פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה כתב אישום נגד דמיאן "לאקי" קרליק ואשתו נטליה בפרשת רצח ששת בני משפחת אושרנקו. קרליק מואשם ברצח, שוד, קשירת קשר לביצוע פשע, הצתה והתפרצות, ורעייתו מואשמת בהריגה, השמדת ראיות, קשירת קשר לביצוע פשע ושוד. מעצרם של בני הזוג הוארך בשישה ימים

לפי כתב האישום, בליל הרצח רכב דמיאן קרליק לדירת בני משפחת אושרנקו בראשון לציון ונכנס אליה כשפניו רעולות בגרב. הוא העיר את הסבתא לודמילה ואיים עליה בסכין. היא ניסתה לדחוף אותו וצעקה לעזרה, ואז דקר אותה בבטנה ואמר לה "אני לא באתי לקחת אותך". כתוצאה מהדקירה, סבלה הסבתא מאובדן דם ומתה. הוא כיסה את גופתה והניח אותה על המיטה,

מספר שעות לאחר מכן, כשהבחין קרליק בסב אדוארד נכנס לדירה, הוא ארב לו בחדר השינה ואז איים עליו באמצעות סכין והורה לו לא לצעוק, תוך שהוא מבטיח לא לפגוע בו. אדוארד ניסה להתנגד, ואז דקר אותו קרליק 18 פעמים, מהן 13 בצוואר ובחזה. הוא מת במקום. הוא גרר את הגופה לחדר השינה של ההורים, טטיאנה ודימטרי אושרנקו. כעשרים דקות לאחר מכן, הגיעה טטיאנה לבית וכשנכנסה לחדר השינה הגיח מאחוריה, סתם את פיה והושיב אותה בכוח על המיטה. טטיאנה חששה שלבתה רושל יש חום ושאלה מה שלומה. הוא אמר לה שאין לה מה לדאוג. מספר דקות אחר כך הורה לה קלריק לשלוח לבעלה הודעה שבה נכתב: "הכל OK. אל תאחר".

כתב אישום דמיאן קרליק בבית משפט מחוזי פתח תקווה נובמבר 2009. יותם רונן
"סוף סוף ההגנה תוכל לראות את החומר". דמיאן קרליק היום בבית המשפט/יותם רונן

בשלב מסוים קרליק התכופף להרים אזיקון ונפל על הרצפה. טטיאנה ניסתה לנצל את ההזדמנות כדי להימלט, ואז דקר אותה קרליק למעלה משלושים פעם בראש בצוואר ובחלק הגוף העליון. בשלב זה החלו הילדים, רושל בת השלוש ונתנאל לבכות. לפי כתב האישום קרליק חנק את הפעוט ואף הטיח אותו בחוזקה בקיר וברצפה וגרם לו לשבר בגולגולת. אחר כך דקר את הגופה שמונה פעמים והמשיך לחדרה של רושל, אותה דקר תשע פעמים בגב.

סמוך לשעה שש בבוקר הגיע דימטרי לבניין. קרליק התנפל עליו ואמר לו: "אתה אשם בכל". השניים החלו להיאבק, וקרליק דקר את דמיטרי 38 פעמים. לאחר מכן החליף את בגדיו בבגדים השייכים לאדוארד וזרק את בגדיו המגואלים בדם סמוך לגופתה של לודמילה, שפך על המיטה בנזין והצית את המיטה. בנוסף, פתח חמישה ברזי גז במטבח והצית מגבת כדי לפוצץ את הדירה.

לפי כתב האישום, נטליה, אשתו של דמיאן קרליק, מואשמת כי העבירה לבעלה צרור מפתחות לבית משפחת אושרנקו. לאחר ששיכפל דמיאן את המפתחות, החזירה נטליה את הצרור למקומו. לאחר מספר ימים, הבינה האישה שסיפקה לנטליה את צרור המפתחות, כי דמיאן ונטליה מתכננים לבצע התפרצות לדירה, אך נטליה איימה עליה פן תספר על כך למישהו.

נטליה מואשמת כי לאחר הרצח היא סייעה לדמיאן לפשוט את בגדיו, אשר היו מגואלים בדם, להתקלח ולחבוש את ידו הפצועה. לאחר מכן, הלכו נטליה ואולג קרליק ברחבי העיר תוך שהם משליכים במקומות שונים את צרור המפתחות של משפחת אושרנקו, הסכין ששימשה לרצח וכן בגדים מגואלים בדם.

התובע בתיק, עורך הדין צחי עוזיאל אמר כי "מעשה הטבח הנורא בוצע לאחר ששני הנאשמים תכננו לבצע שוד. במהלך השוד הנאשם רצח בדם קר את בני משפחת אושרנקו. הנאשמת הייתה מעורבת בכל התהליכים לפני, ולאחר הרצח יצאה למבצע צבאי להשמדת ראיות".

פרקליטה של נטליה קרליק, עורך הדין אבי כהן מהסגוריה הציבורית הכחיש שהיא הייתה מעורבת ברציחות ושידעה עליהן. "היא בוודאי ובוודאי לא יכלה לצפות את המעשה המטורף של בעלה", אמר.

פרקליטו של דמיאן קרליק, עורך הדין אורי קינן מהסנגוריה הציבורית, אמר לאחר הדיון כי "במשך תקופה של כחודש התנהלו הליכי החקירה כאשר להגנה לא הייתה כל אפשרות חוקית לראות ולהגיב לחומרי החקירה ולבחון את חומרי החקירה בצורה עניינית. אם הוא הודה או לא בפני חוקרי המשטרה, ואם שיחזר. הדברים ייבחנו בבית המשפט ואני בטוח שבית המשפט ינהל הליך ראוי והוגן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
משפחת אושרנקו הובאה למנוחות בבית העלמין בראשון לציון אוקטובר 2009. אורי לנץ
קרליק המתין בדירה ורצח את ששת בני המשפחה. הלוויתם של ששת בני משפחת אושרנקו/אורי לנץ

בנוסף לכתב האישום, הוגשה לבית המשפט בקשה להארכת מעצרם של הזוג קרליק. בבקשה נכתב כי "במעשיהם של המשיבים טבועה אכזריות שאין כדוגמתה המבטאת מסוכנות ברורה וחד משמעית. מסוכנותם עולה משרשרת פעולות הכנה והפעולות שלאחר מעשה המשקפות תכנון מדוקדק, תחכום, העזה ונחישות עבריינית אלימה וחסרת מעצורים".

קרליק נעצר כמה ימים לאחר הרצח על סמך ממצאי דנ"א שהותיר בדירה. עם חשיפת הפרשה נעצרה גם נטליה אשתו בחשד לרצח, מכיוון שעל פי החשד ידעה מה מתכנן בעלה לעשות. כמו כן, נעצרו גם שאר בני משפחת קרליק בחשד שסייעו לדמיאן להימלט לסיני.

קרליק הודה בחקירתו במעשים, אולם מאוחר יותר חזר בו. פרקליטו, עו"ד אורי קינן, טען ההודאות נגבו ממנו בעינויים. "אלמד את חומר הראיות, שאינו מועט, ולאחר מכן נוכל לנהל דיון בבית המשפט", אמר אתמול עו"ד קינן. "הגענו לשלב שבו סוף סוף גם ההגנה תוכל לראות את החומר. אני סבור שמן הצדק שבטרם אתייחס להודאות, אם היו כאלה, אראה את החומר שאספה המשטרה".

באחרונה שינה קרליק את גרסתו למניע שהוביל לרצח המשפחה, וטען בפני חוקרי ימ"ר מרכז כי הרצח היה חיסול בהזמנתו של בכיר בקהילה הרוסית, על רקע סכסוך עם משפחת אושרנקו. עם זאת בימ"ר טוענים כי לגרסתו החדשה לא נמצאו כל סימוכין בשלב זה.

"עצם זה שלקח לפרקליטות כל כך הרבה זמן לגבש כתב אישום מראה אלו ספקות היו להם", אמר פרקליטה של נטליה קרליק, עו"ד אבי כהן. הוא הוסיף ש"ברור שהיא לא היתה מעורבת ברצח. מדובר בהתפתלויות משפטיות".

עדכון ראשון: 8:42.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully