וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התערבות ארה"ב בבנייה בגילה - טעות חמורה"

18.11.2009 / 19:10

שר האוצר יובל שטייניץ התייחס לדרישת ממשל אובמה להפסיק הבנייה בגילה. "התערבות אמריקאית בתוכנית הבנייה בגילה עשויה להתגלות כטעות חמורה שתרתיע את הציבור הישראלי מתמיכה בתהליך השלום"

רויטרס

(צילום: גדעון צנטנר, רויטרס עריכה:רן צימט)

שר האוצר יובל שטייניץ התייחס היום (שלישי) בשיחות מסדרון בכנסת להצהרה האמריקאית בעקבות האישור לבנייה בגילה והדרישה מצד ממשל אובמה להפסיק את הבנייה בשכונה זו. שטייניץ אמר כי "התערבות אמריקאית בתוכנית הבנייה בגילה עשויה להתגלות כטעות חמורה שתאיים על הציבור הישראלי ותרתיע אותו מתמיכה בתהליך השלום".

שטייניץ התייחס באותן שיחות גם לאפשרות שהפלסטינים יכריזו באופן חד צדדי על הקמת מדינה. שטייניץ אמר כי "חד צדדיות גוררת חד צדדיות. מדובר אולי בסיפוח שטחים מסוימים, כמו גושי ההתנחלויות, בקעת הירדן ועוטף ירושלים, ואולי גם בפעולות אקטיביות כמו השתלטות על שטחים ופירוק ארגונים. הכרזה חד צדדית תהיה ההפרה הכי בוטה שיכולה להיות של הסכמי אוסלו וההסכמים הנלווים. במצב של הכרזה חד צדדית, ישראל לא תהיה מחויבת לשום הסכם מצידה".

יובל שטייניץ בכנס למגזר החרדי נובמבר 2009. אורי לנץ
"במצב של הכרזה חד צדדית, ישראל לא תהיה מחויבת לשום הסכם מצידה". שטייניץ/אורי לנץ

ביום שני רמז שר החוץ, אביגדור ליברמן, כי האמריקאים יטילו וטו על הכרזה פלסטינית חד צדדית. "גם אם הפלסטינים ירצו להכריז חד צדדית על הקמת מדינה פלסטינית, יש לכך סיכוי קטן, שזה יעבור במועצת הביטחון של האו"ם. אם זה יתממש גם ישראל לא תהיה מחויבת להסכמים".

ליברמן הבהיר כי "הכרזה חד צדדית של הפלסטינים תהיה הפרה של ההסכם שנחתם עם ישראל, ולכן ישראל תהיה פטורה מההתחייבויות שלה כלפי הפלסטינים". לגבי המשא ומתן עם סוריה אמר ליברמן: "אני מוכן להיפגש עם הסורים בכל זמן ובכל מקום לשיחה, ולהתחיל במשא ומתן, אבל נדרוש שסוריה תצא מציר הרשע. האינטרס העליון שלהם הוא שמירה על השלטון, ולכן גם כשהם מדברים בגלוי, הם מתנגדים לצאת מהציר".

אתמול אמר שר החוץ של שבדיה, קרל בילדט, שארצו משמשת כנשיאת האיחוד האירופי, כי התנאים טרם הבשילו למהלך מסוג זה. "אני מקווה שאנחנו נהיה במקום שבו נכיר במדינה פלסטינית, אך קודם כל צריכה להיות אחת שכזו. לכך, אני חושב שטרם הבשילו התנאים", אמר בלידט. יום קודם לכן הודיעה ארצות הברית שהדרך הטובה ביותר להקים מדינה פלסטינית היא לדבוק במשא ומתן בין הפלסטינים לישראלים. "אנחנו תומכים בהקמת מדינה פלסטינית, אבל אנחנו חושבים שהדרך הטובה ביותר להשיג זאת היא באמצעות משא ומתן של שני הצדדים", אמר דובר מחלקת המדינה איאן קלי. קלי סירב לענות לשאלה האם תטיל ארה"ב וטו על ההכרזה במועצת הביטחון.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully