וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לשרים: "אל תדברו על הבנייה בגילה"

פנחס וולף

17.11.2009 / 0:30

ההנחיה מגיעה על רקע הודעות הגינוי של ארה"ב ובריטניה להחלטת ישראל להקים 900 יחידות דיור נוספות בשכונה הירושלמית. בעולם מגנים: "הרחבת ההתנחלויות בשטח כבוש במזרח ירושלים מקשה על השגת העסקה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש אמש (שלישי) ממזכיר הממשלה צביקה האוזר להנחות את השרים ואת סגני השרים, שלא להתבטא בנושא הרחבת הבנייה בשכונת גילה בירושלים. הנימוק של נתניהו: "אין מה להוסיף מעבר למה שנאמר אתמול". ההנחיה של ראש הממשלה ניתנה לאחר התגובה שהוציא הערב סגן שר האוצר יצחק כהן (ש"ס) ולפיה, "ארצות הברית נוהגת כמו פיל בחנות חרסינה ביחסה לגילה". אמש הוציאה לשכת ראש הממשלה הודעה ובה נכתב כי "מדובר בהליך שגרתי, שמתקיים בוועדה המחוזית, לאישור בנייה בשכונת גילה בירושלים. אישורי בנייה בתחומים המוניציפאליים של ירושלים, כמו גם בערי ישראל האחרות דוגמת תל אביב וחיפה, אינם מגיעים לשולחנו של ראש הממשלה".

הבית הלבן גינה אמש בחריפות את החלטת משרד הפנים לאשר הקמת 900 יחידות דיור בשכונת גילה בירושלים. דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר כי "בזמן שאנחנו עובדים על חידוש המשא ומתן, הפעולות הללו מקשות על מאמצינו להצליח". עוד נמסר, כי ארצות הברית מתנגדת לדפוס הפעולה הישראלי של פינוי והריסת בתים פלסטינים בירושלים.

גם בריטניה גינתה את הבנייה. בהודעת משרד החוץ הבריטי נמסר כי "הסכם שלום אמין כולל את ירושלים כבירה משותפת. הרחבת ההתנחלויות בשטח כבוש במזרח ירושלים מקשה על השגת העסקה".

בצהרים אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז ירושלים של משרד הפנים, בנייה של 900 יחידות דיור בשכונת גילה בירושלים. הדבר התבצע למרות דרישתו של השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, שביקש לעצור את הבנייה בשכונה. התוכנית שאישרה הוועדה כוללת בנייה של 810 יחידות דיור רגילות וכן 90 יחידות דיור קטנות, שטחים למבני ציבור, שטחים פתוחים ומסחר שכונתי.

שר הפנים אלי ישי אמר בתגובה להחלטת הוועדה כי "לא ניתן לעצור את הבנייה בירושלים. מניעת בנייה בגילה כמוה כמו מניעת בנייה ברחביה, בתל אביב, או בחולון".

עוד נמסר מהוועדה כי "מדובר בהמשך ישיר לשכונה הקיימת". מתכננת המחוז דלית זילבר, סיכמה והדגישה את תמיכתה של הוועדה בתוכנית ואת החשיבות שבתוספת יחידות דיור לשכונת גילה בפרט ולעיר ירושלים בכלל". ראש עיריית ירושלים ניר ברקת מחה בתוקף על הדרישה האמריקאית לעצור את הבנייה בירושלים וציין כי הוא לא ייתן יד לעצירת בנייה ליהודים ולערבים במזרח העיר ובמערבה.

לדברי ברקת, "החוק הישראלי אינו מפלה בין יהודים לערבים ובין מזרח למערב. הדרישה לעצירת בנייה ליהודים בלבד אינה חוקית גם בארה”ב ובשום מקום נאור אחר בעולם. איני מעלה על דעתי שהממשל האמריקאי ידרוש הקפאת בנייה בארה"ב על פי גזע, דת או מין והניסיון לדרוש זאת מירושלים מהווה סטנדרט כפול ואינו מתקבל על הדעת. עיריית ירושלים תמשיך לאפשר לבנות בכל חלקי העיר ליהודים ולערבים על פי דין אחד".

בתוך כך, מחר יתקיים טקס הנחת אבן פינה לשכונה החדשה "נוף ציון", שתוקם במזרח ירושלים. במסגרת הפרויקט יוקמו כ-400 יחידות דיור בסמוך לשכונת ג'בל מוכבר שבמזרח העיר. בטקס צפויים להשתתף פעילים מהמפלגה הדמוקרטית בארה"ב.

עדכון ראשון: 17:19

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully