וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק הביומטרי יובא לקריאה שניה ושלישית

חודשים של מאבק ציבורי יגיעו היום לשיא, כשהכנסת תצביע על אישור החוק הביומטרי בקריאה שנייה ושלישית. אם יאושר, יוקם מאגר טביעות אצבע וצילומי פנים של כלל האזרחים. ארגוני זכויות אזרח מזהירים: פרטינו האישיים ידלפו

הכנסת תצביע היום (שני) בקריאה שניה ושלישית על הצעת החוק הביומטרי. על פי ההצעה יוקם מאגר ביומטרי של אזרחי מדינה ויונפקו תעודת זהות עם שבב אלקטרוני הכולל מידע אישי וטביעות אצבע. מאגר המידע יישמר במחשבי משרד הפנים והחשש הוא שמידע רגיש הנשמר במאגר מרכזי שכשזה ידלוף במהרה ויהפך לנחלת הכלל.

את הדיונים בכנסת על החוק הוביל וקידם ח"כ מאיר שטרית (קדימה), אשר יזם את המאגר עוד בהיותו שר הפנים. רוב חברי הקואליציה צפויים לתמוך בחוק ולפיכך הוא צפוי להיות מאושר. בסיעתו של שטרית יינתן כנראה חופש הצבעה.

הצעת החוק נתקלה בביקורת מצד פעילי זכויות אדם, מדענים, מומחי מחשבים ואף פוליטיקאים, בשל טענות שיישומה עלול לפגוע בזכויות אדם ופרט, ואף ליצור סיכון ביטחוני.

לדברי עו"ד אבנר פינצ'וק מהאגודה לזכויות האזרח "כיום כבר ברור שהמאגר, שאין כדוגמתו באף דמוקרטיה בעולם, הוא הרה אסון לדמוקרטיה, לזכויות האדם ולביטחון. חבל שחוק בעייתי קודם באמצעות מחטפים ותרגילים, תוך התעלמות מהמחאה הציבורית ומאזהרות אנשי המקצוע. האגודה לזכויות האזרח תמשיך להיאבק נגד המאגר הביומטרי בזירה הציבורית ובבג"ץ".

פינצ'וק טוען עוד כי "מאגר ביומטרי אינו נחוץ כדי למנוע את זיוף תעודות הזהות, ולמעשה, ניתן היה להנפיק תעודות חדשות ואמינות כבר לפני מספר שנים".

ח"כ ד"ר דב חנין (חד"ש) אמר לקראת ההצבעה כי "ניתן עדיין לעצור את חוק המאגר הביומטרי. המודעות לסכנותיו הגדולות של החוק מתרחבת מיום ליום – בציבור הרחב, באקדמיה וגם בתקשורת. בשבוע שעבר קראתי לראש הממשלה לקבל החלטה ולהורות על דחיית ההצבעה הסופית בחוק כדי לשקול שוב את השלכותיו נוכח המחאה הציבורית והמקצועית המתרחבת. אני עדין ממתין לתשובתו ומקווה שהיום לא יהיה יום שחור לזכויות הפרטיות במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully