וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ומדבדב: אוזל הזמן למו"מ עם אירן

חזית משותפת נגד הגרעין האירני? נשיאי ארה"ב ורוסיה נפגשו הבוקר בסינגפור והצהירו, כי המאמץ הדיפלומטי לפתרון משבר הגרעין עם אירן לא יימשך עוד זמן רב. מדבדב: אם השיחות לא ישיגו תוצאות, יופעלו אמצעים אחרים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: ענת ברק)

"אוזל זמן המאמץ הדיפלומטי לפתרון משבר הגרעין עם אירן". כך הצהיר הבוקר (ראשון) נשיא ארצות הברית ברק אובמה, בתום פגישה עם נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב בסינגפור, בשולי הפורום לשיתוף פעולה כלכלי של מדינות מזרח אסיה. "למרבה הצער", אמר אובמה, "עד כה לפחות, נראה שאירן אינה מסוגלת להגיד כן למה שכולם מכירים כגישה יצירתית וקונסטרוקטיבית".

הנשיא מדבדב אמר בתום הפגישה שגם רוסיה אינה מרוצה מקצב השיחות עם אירן ושאמצעים אחרים יופעלו אם השיחות לא ישיגו תוצאות. "היעד שלנו ברור: תוכנית גרעין שקופה ולא תוכנית שגורמת לאחרים דאגות", אמר.

באחרונה דווח, כי ארצות הברית היתה מוכנה להעניק לאירן זמן נוסף להחליט אם היא מקבלת את הסכם העשרת האורניום שהסוכנות לאנרגיה אטומית גיבשה בחודש שעבר. אולם אירן הביע התנגדות ותבעה שינויים להסכם.

עוד בפגישה היום סיכמו אובמה ומדבדב להגיע להסכם דו-צדדי להפחתת טילים עד סוף השנה. "אני מצפה שיהיה לנו טקסט סופי עד דצמבר", אמר מדבדב. יועץ הבית הלבן מייק מקפאול אמר שבתי הפרלמנט של שתי המדינות לא יספיקו לאשרר את ההסכם עד ה-5 בדצמבר, המועד בו מסתיים ההסכם הנוכחי.

בתוך כך, עיתון באירן פרסם היום התייחסות של בכיר במדינה לסירובה של רוסיה עד כה לעמוד בהתחייבותה לספק לאירן מערכת טילים 300-S. לדברי אלאדין בורוג'רד, ראש ועדת הביטחון והחוץ של הפרלמנט האירני, אירן תוכל לייצר בקרוב מערכת טילי הגנה מתקדמת אם רוסיה לא תספק לה מערכת כזאת. "אירן היא לא מדינה שתגיע לעצירה אל מול חוסר שיתוף פעולה של מדינות אחרות. באופן טבעי, ולאור היכולות שלה, אירן תהיה מסוגלת לייצר באופן המוני מערכת טילי הגנה בעתיד הלא רחוק" , אמר בורוג'רד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully