וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייטל הואשם ברצח: "אלוהים גאה במעשיי"

12.11.2009 / 9:21

כתב אישום חמור הוגש הבוקר נגד "המחבל היהודי" משבות רחל בגין שני מקרי רצח, שלושה ניסיונות לרצח, הסתה חמורה לגזענות וייצור נשק. בתגובה הצהיר: "היה תענוג לשרת את אלוהיי. אין לי חרטות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: ענת ברק)

כתב אישום חמור הוגש הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד "המחבל היהודי", יעקב (ג'ק) טייטל. כתב האישום מייחס לו שתי עבירות של רצח בכוונה תחילה, שלוש עבירות של ניסיון רצח, הצתה, הסתה חמורה לגזענות, החזקת נשק וייצור נשק. בתגובה לאישומים נגדו אמר הבוקר טייטל: "זה היה תענוג וכבוד לשרת את אלוהיי. אלוהים גאה במעשיי. אין לי חרטות". בית המשפט האריך את מעצרו עד 16 בדצמבר.

לפי כתב האישום, המכיל 14 סעיפים, משנת 1997 ועד למעצרו השנה, ביצע טייטל, בן 37, תושב ההתנחלות שבות רחל, שורה של מעשי אלימות וטרור חמורים, ואף הסית לאלימות וטרור נגד קבוצות בקרב האוכלוסייה בישראל ובשטחים וכנגד המשטרה. בין היתר מפורט כיצד רצח את נהג המונית הפלסטיני, סמיר אכרם בלביסי, ביוני 1997 וכן רועה צאן פלסטיני מספר חודשים לאחר מכן. בנוסף, הוא הטמין מטען חבלה בביתו של פרופסור זאב שטרנהל בספטמבר 2008, וכן מטען חבלה באריאל במרץ 2008, ממנו נפצע באורח קשה מאוד נער בן 15.

מכתב האישום עולה כי טייטל פעל לבדו בכל האירועים המיוחסים לו. הוא נעצר באוקטובר האחרון בזמן שהיה נתון תחת מעקב של השב"כ והימ"מ בשכונת הר נוף בירושלים, בעת שהדביק כרוזים הקוראים "ללכת בעקבות המפגע מבר הנוער בתל אביב" ולרצוח חברים בקהילה ההומו לסבית.

עורך הדין שגיא אופיר מפרקליטות מחוז ירושלים, התובע במשפטו של טייטל, המואשם בשורה של עבירות חמורות, אמר לאחר הדיון הבוקר כי מדובר בכתב אישום יוצא דופן "גם מבחינת היקף העבירות וחומרתן. ובעיקר אינו שגרתי בגלל השנאה שהפגין כלפי יחידים וקבוצות שאורח חייהם שונה משלו". הוא ציין לטובה את השב"כ והמשטרה על כך שהצליחו לפענח את הפרשה.

הארכת מעצר יעקב טייטל. מגד גוזני
"מעשיו האמורים של הנאשם בוצעו על רקע שנאתו והתנגדותו לקבוצות או יחידים, שאורח חייהם והשקפותיהם עומדים בסתירה להשקפותיו ואמונותיו". טייטל/מגד גוזני

עורך הדין עדי קידר, פרקליטו של טייטל, אמר לאחר הדיון כי "צפוי לכולנו משפט מעניין ובית המשפט יצטרך לתת תשובות על מניעת מפגש עם עורך דין ועל הודאותיו בשב"כ. אני טוען שבמשפט הזה יישאלו שאלות קשות על איך הוצאו הודאותיו ומניעת הזכות להיפגש עם עורך דין תהיה במוקד המשפט". עורך הדין הוסיף שבכוונתו לעתור לבית המשפט כדי שיורה לשב"כ להסיר מטייטל את האזיקים שבהם הוא אזוק 24 שעות ביממה. "אנחנו רואים באזיקה נקמה. אני לא חושש שיפגע בעצמו".

הבוקר גם הוגשה תביעה אזרחית נגד טייטל לבית המשפט המחוזי בירושלים בגובה 4 מיליון שקל בשם משפחות אורטיז ובלביסי. עו"ד יוסי גרייבר, שהגיש את התביעה בשם המשפחות, סיפר לוואלה! חדשות שמשפחת בלביסי, שבנה נרצח על ידי טייטל, סובלת מאז מותו מקשיים רבים. "מאז מותו האם חולה בסוכרת והאב הפסיק לעבוד. הוא היה סטודנט להנדסת בניין והמשפחה הפסיקה לתפקד מאז, וגם סבלה מכך שישנן שמועות שהרצח בוצע מכיוון שהיה משת"פ".

גרייבר סיפר גם על הנזק שנגרם לעמי אורטיז, שנפצע ממטען שהניח טייטל. "אורטיז היה שחקן כדורסל עם עתיד מזהיר, אך הוא איבד אצבעות ברגליים, סובל עדיין מרסיסים בגופו, ואף סבל תקופה מסויימת מעיוורון". גרייבר הבהיר כי "משפחות אורטיז ובלביסי החליטו להגיש תלונה נגד טייטל על מנת לקבל פיצוי על הנזקים האדירים שנגרמו להם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully