וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי אש בין חילות הים של שתי הקוריאות

ספינת סיור צפון קוריאנית חצתה את קו הגבול הצפוני בין שתי המדינות. התוצאה: חילופי אש בין ספינות הצי של שתי הקוריאות. התקרית הסתיימה ללא נפגעים

היתקלות ימית בים הצהוב: כוחות ימיים של דרום וצפון קוריאה ירו אחד לעבר השני סמוך לחופים המערביים של המדינות. בתקרית לא היו נפגעים, כך דיווחה הבוקר (שלישי) סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ.

"ככל הנראה ספינת סיור של צפון קוריאה חצתה את קו הגבול הצפוני ולא חדלה גם כאשר נורו לעברה יריות אזהרה", אמר בכיר במשרד ההגנה הדרום קוריאני. לאחר מכן, ירתה הספינה דרום קוריאנית לעבר הספינה הצפון קוריאנית, וזו השיבה אש. בכירים בשני הצבאות טרם אישרו הדיווחים.

התקרית התרחשה זמן קצר לפני ביקורו של נשיא ארה"ב ברק אובמה ביבשת אסיה. בנוסף, מבקשת צפון קוריאה שיחות ישירות עם ממשלתו של אובמה בנושא הגרעין, זאת על אף המתח הגובר באזור לאור הודעותיה על כך שייצרה פלוטוניום ברמה המספיקה לייצור נשק גרעיני.

לפני כשלושה שבועות האשימה צפון קוריאה את דרום קוריאה בכניסה למים הטריטוריאליים שלה וחידשה את המתיחות בחצי האי, על רקע ניסוי הטילים לטווח קצר שנערך בצפון בשבוע שעבר. גורם רשמי בצבא הצפון קוריאני אמר, כי "ההתגרות הצבאית הפזיזה של ספינות הצבא הדרום קוריאניות גרמו למצב בו עימות ימי יכול להתפתח בין שני הצדדים". כך דיווחה סוכנות הידיעות KCNA בפיונגיאנג.

מומחים בינלאומיים העריכו כי ייתכן שבצפון קוריאה מנסים לחזק את מעמדם לקראת חידוש השיחות הרב צדדיות עם הדרום ועם מדינות המערב. לפני כחודש קראו ראשי ממשלות סין, יפן ודרום קוריאה לקהילה הבינלאומית לחדש במהרה את השיחות בנושא הגרעין עם צפון קוריאה. "אנו עומדים בפני הזדמנות, אולם היא עלולה לחמוק", הזהיר נשיא סין.

בעבר כבר הזהירו בצפון קוריאה מפני תנועות ימיות דומות של ספינות דרום קוריאניות, כיוון שבמדינה הקומוניסטית לא מכירים בגבול הימי שנקבע על ידי האו"ם לאחר מלחמות הקוריאות ב-1953. האיום הנוכחי מגיע דווקא בזמן שהיחסים בין המדינות הראו סימנים של שיפור, כאשר בצפון נעשו מספר צעדים בוני אמון כמו שחרור עצירים דרום קוריאנים וקריאה לחידוש השיחות בין המדינות. אתמול אף התנצלה ממשלת צפון קוריאה בפני זו הדרומית, בצעד נדיר, על כך שפתחה מספר סכרים במדינה שגרמו לשיטפונות בדרום ולמותם של שישה דרום קוריאנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully