וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: אליאור חן שרף איברי ילדים והאכילם בצואה

9.11.2009 / 9:10

כשנה וחצי לאחר שנחשפה פרשת ההתעללות החמורה, הוגש אישום נגד אליאור חן המגולל מסכת קשה של התעללויות בקטינים. "חן וחברי קבוצתו הצמידו תנור חימום חשמלי לרגליו של פעוט והזיזו אותו רק לאחר שעורו נחרך והתקלף"

גדעון צנטנר

(צילום גדעון צנטנר, עריכה: ענת ברק, קריינות: אילן שניג)

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש היום (שני) כתב אישום נגד "הרב המתעלל" אליאור חן הנאשם בשמונה אישומים של התעללות בקטין או בחסר ישע ותקיפת קטין או חסר ישע הגורמת חבלה חמורה. למרות שהמשטרה הצהירה בשבוע שעבר שחן נחשד גם בניסיון רצח, כתב האישום אינו כולל את העבירה הזו.

כתב האישום שהוגש נגד חן, בן 28 מביתר עלית, באמצעות עו"ד אשרת שהם ודניאל מור מפרקליטות מחוז ירושלים מגולל שורה ארוכה של מקרי התעללות מזעזעים שביצע חן בשמונת ילדיהם של "האם המתעללת" ובעלה.

על פי כתב האישום, חן הכיר את אביהם של הילדים לפני כמה שנים, והשניים החלו ללמוד יחד לימודי קודש ולפקוד קברי צדיקים יחד עם חברים נוספים. במהלך השנה האחרונה החלו יחסיהם של הורי הילדים להידרדר, והאם הביעה את רצונה לסיים את מערכת היחסים ולהתגרש. חן יעץ לאב להתרחק מהבית ושלח את חברי הקבוצה לבית כדי שישהו בו ויסייעו לאם בגידול הילדים. לאחר מכן יעץ לאב להתגרש מהאם, והתחתן עמה בעצמו, למרות שהוא נשוי לאישה אחרת. בתחילת 2008 עברו האם והילדים להתגורר בדירתו של חן, יחד עם אשתו השניה וחברי קבוצתו.

בין השאר, בכתב האישום נטען שחן וחברי הקבוצה הכו את הילד א' כשהיה בן שלוש. חן הורה לחברי הקבוצה להשקות את א' ערק, ולאחר מכן הכריחו אותו לקפוץ תוך שהם מכים אותו עד שא' הקיא. לאחר מכן, כפה חן על א' לשבת ליד השולחן לאורך כל הלילה.

אליאור חן מוסגר לישראל אוקטובר 2009. אורי לנץ
ניסיון הרצח לא נכלל בהסכם ההסגרה. חן/אורי לנץ

כתב האישום מגולל סדרה של מעשי התעללות חמורים שביצעו לכאורה חברי קבוצתו של חן. הם נהגו להכות את הילד הקטן פעמים רבות, בין השאר באמצעות פטיש מעץ, ולקשור אותו באמצעות אזיקונים מפלסטיק וחבלים למשך שעות ארוכות לכסא פלסטיק. הם גם מנעו ממנו מזון, הטביעו את ראשו בכיור, זרקו אותו למקווה ונעלו אותו מחוץ לבית. חן הכריח את הילד לבלוע כדורי רטלין, וחברי הקבוצה גרמו לו לכוויות בגב, שברו את ידו ומנעו ממנו לקבל טיפול רפואי. לילד נגרם נזק מוחי בלתי הפיך והוא מאושפז במצב של צמח.

לפי כתב האישום נהגו חברי הקבוצה להכות גם את הילדים האחרים, ולמנוע מהם מזון. באחד המקרים קשרו את נ' בן החמש, הכניסו כיפה לפיו וסגרו אותו בתוך מזוודה במשך שלושה ימים, כשהם מאפשרים לו לצאת לפרקי זמן קצרים בלבד.

מסכת ההתעללות לא הסתיימה בכך, חן וחברי הקבוצה הצמידו תנור חימום חשמלי לרגליו של הפעוט והזיזו אותו רק לאחר שעורו נחרך והתקלף. לאחר מכן שפכו אלכוהול על פצעיו ופיזרו עליהם מלח. בנוסף, הם שרפו את אצבעותיו באמצעות מצית וגרמו לכוויות בחלקים שונים של גופו. במקרה אחד הם אף הכניסו לעיניו פלפל חריף ופפריקה חריפה.

אח נוסף, בן 12, הוכה מכיוון שחן אמר לחברי הקבוצה שיש לו "מחשבות רעות" לאחר שביקש ממנו סוכריות. הם הכריחו אותו כמה פעמים לצום ולשתות ערק, והוא אולץ בנוסף להאכיל את אחיו בצואה.

חן טען שבילדים הקטנים שוכנים "מזיקים ורוע", והחל לבצע ולהורות לחברי הקבוצה לבצע "תיקונים" בילדים כדי "לסייע" להם ולהוציא מקרבם את אותם "מזיקים". חן, שהיה המנהיג הרוחני של הקבוצה, ביצע מעשי התעללות בילדים ועודד והורה גם לחברי הקבוצה לבצע בהם מעשי התעללות קשים. לפי כתב האישום אותם "תיקונים" שעודד חן את חבריו לעשות בילדים, כללו טלטול, הכאה, כפיתה, שריפת איברים, האכלה בצואה, מניעת אוכל ושינה ומעשים נוספים.

פרשת החשדות החמורים נגד אליאור חן נחשפה בחודש מרץ 2008. מיד עם חשיפת הפרשה הצליח חן להימלט לקנדה ומשם עבר לברזיל. במקביל להימלטות, עצרה המשטרה את אימן של הילדים וארבעה גברים נוספים. המשטרה הוציאה בחודש אפריל 2008 צו מעצר בינלאומי נגד חן, הוא הוסגר לישראל והיום הוגש נגדו כתב אישום חמור, בנוסף ביקשה היום הפרקליטות מבית המשפט להאריך את מעצרו של חן עד תום ההליכים נגדו.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • אליאור חן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully