וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לאובמה: חוק הבריאות עבר בבית הנבחרים

לאחר מסע שכנועים ארוך, הצליחו הדמוקרטים בבית הנבחרים להעביר את הצעת חוק הרפורמה בביטוח הבריאות. כעת יעבור החוק להצבעה בסנאט

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הישג חשוב לנשיא ארצות הברית ברק אובמה. בית הנבחרים האמריקאי אישר אמש (שבת) את חוק הרפורמה בביטוח הבריאות. החוק עבר ברוב דחוק של 220 מול 215 נציגים ובתמיכתו של נציג רפובליקני אחד. שאר הנציגים הרפובליקנים הסתייגו מעלותו של החוק המוערכת בכטריליון דולר ומאופן מימונו, שיושג באמצעות מיסוי בעלי הון.

במסגרת הרפורמה, עשרות מיליוני האמריקאים שאינם מבוטחים נכון להיום, צפויים לקבל אופציה לביטוח בסיוע ממשלתי. כמו כן יאסור החוק על חברות הביטוח לסרב לכסות אזרח על סמך מחלות קיימות. קדמה להצבעה מסכת שכנועים ארוכה, במסגרתה ניסו הדמוקרטים לשכנע את חבריהם המתנגדים ואת הרפובליקנים להצביע בעד החוק. בסופו של דבר, הצביעו 39 דמוקרטים נגד החוק ויו"ר הבית ננסי פלוסי הכריזה על העברת ההצעה. בהמשך דחה הבית הצעת רפורמה קטנה יותר שהגישו הרפובליקנים.

כעת עובר המאבק על החוק לסנאט, שם יידרשו הדמוקרטים להשיג רוב של 60 סנאטורים כדי להעבירו. "תודות לעבודתם הקשה של הנבחרים, אנו נמצאים כעת שני צעדים בלבד מהשגת הרפורמה בביטוח הבריאות באמריקה", אמר אובמה אחרי העברת החוק. "אני מאמין בוודאות שהחוק יעבור, ואני מצפה לחתום על רפורמת בריאות כוללת ולהופכה לחוק עד סוף השנה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully