וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדבקה חוזרת!

דידי חנוך

8.11.2009 / 2:37

היא לא חוזה התקפי לב, אבל Sensium עושה כמעט את כל מה שמדבקת הפלא היתה אמורה לעשות. והיא גאדג'ט היום

בקיץ האחרון סערה הארץ עקב פרשת המדבקה. כפי שאתם ודאי זוכרים, מדובר היה במוצר שאמור לשנות את העולם, להציל חיים ובאופן כללי להרעיד את האדמה. המדבקה של "לייף קיפר" היתה אמורה להתריע חצי שעה לפני התקף לב, באמצעות הסלולר.

כשקראנו את הודעת היח"צ של Sensium, הסיפור נשמע לנו מוכר. יש מדבקה. יש לה חיישנים. יש לה חיבור אלחוטי לסלולרי באמצעותו היא שולחת נתונים לרופא. אבל אין טענות מופרכות, יש מבחנים קליניים עם בית חולים וככל הנראה יהיה גם מוצר.

Sensium של חברת Toumaz מבוסס על שבב CC981H Sensium של חברת טקסס אינסטרומנטס שמודד קצב לב, פעילות נשימה, פעילות משאבת אינסולין, חום, מאזן חומצה בסיס בדם ועוד. הוא שולח את הנתונים באמצעות גלי רדיו לתחנת בסיס שמתחברת לטלפון סלולרי. הטלפון יכול לשלוח אותם לרופא המטפל.

המדבקה החלה מבדקים קלינים בבית החולים סיינט מרי בלונדון, והחברה מקווה שהיא תקבל אישורים להפצה מסחרית באירופה ברבעון הראשון של 2010. מבדקים קליניים יחלו בארצות הברית בחצי הראשון של השנה הבאה.

חשוב לציין שבשלב זה לא מדובר על מוצר שיאפשר למשתמשים בו להמשיך בחייהם. כרגע, הוא מיועד לחולים מאושפזים. אבל הוא כן יאפשר לאלה להסתובב בבית החולים ולא להיות מחוברים למערכות ניטור כל הזמן. שימושים נוספים בשלב זה הם בתי אבות, מתקני אימונים של קבוצות ספורט וחברות תרופות. בעתיד, בהחלט יש אפשרות שהשימוש בה יתרחב גם לחולים בבתיהם.

מדובר במדבקות חד פעמיות שהשימוש בהן נמשך כמה ימים. כאשר החברה הכריזה בשנה שעברה שהיא מתכוננת להוציא את המוצר לשוק, היא דיברה על מחיר של 5 דולרים למדבקה, אם כי כמובן המחיר לא כולל את יחידת הבסיס. בכל מקרה, לא מדובר עדיין במשהו שאנשים יוכלו לרכוש, כך שניתן בהחלט לקוות שהשימוש בה יכוסה על ידי הביטוח הרפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully