וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן הודיע: "לא אתמודד בבחירות"

ניר יהב ואופק עיני מערכת וואלה! חדשות

5.11.2009 / 20:52

יו"ר הרשות הפלסטינית הודיע הערב בנאום שנשא במוקטעה ברמאללה כי הוא לא מתכוון להתמודד בבחירות לרשות שיתקיימו בינואר הקרוב. "פתרון שתי המדינות הוא אפשרי, אך נמצא בסכנה"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע לפני זמן קצר (חמישי) על כך שאין בכוונתו להתמודד בבחירות לנשיאות הרשות הפלסטינית בחודש ינואר הקרוב. בנאום שנשא במוקטעה ברמאללה אמר אבו מאזן כי "הודעתי לאחים בפתח ובאש"ף שאינני רוצה להעמיד את עצמי כמועמד לבחירות הקרובות וזה לא כדי לנהל משא ומתן בעניין. אני מאוד מעריך את בקשתם של האחים בשני המוסדות הללו שאמשיך בתפקידי ויהיו עוד צעדים נוספים עליהם אכריז בהמשך". הוא ציין כי "נקטתי בצעד הזה לא כמניפולציה או כטקטיקה".

אבו מאזן פנה להנהגה הישראלית ולציבור בישראל ואמר
כי "חומרת המצב והמשבר בו אנו נמצאים מובילים אותנו לפנות לממשלת ישראל ולציבור הישראלי במילים מעטות וברורות: השלום חשוב יותר מכל הישג פוליטי של כל מפלגה, וחשוב יותר מכל קואליציה אם התוצאה שלה היא דחיפת האזור לעבר הלא נודע".

בנוסף אמר אבו מאזן כי "פתרון שתי המדינות בין ישראל לפלסטינים עדיין אפשרי, אך הוא נמצא בסכנה". אבו מאזן תקף את ישראל וארה"ב ואמר כי אין לגיטימיות להמשך ההתנחלויות. אבו מאזן גם תקף את חמאס על סירובם לחתום על הסכם הפיוס בין הפלגים.

הוא סיים את נאומו במילים "הגיע הזמן שהעולם ישים קץ לסבל הארוך ביותר בהיסטוריה, הגיע הזמן שתקום מדינתנו הפלסטינית העצמאית ובירתה ירושלים. הניצחון יגיע בעזרת השם, במוקדם או במאוחר".

מוקדם יותר העריכו גורמים פלסטינים בכירים בפתח בשיחה עם וואלה! חדשות כי בסופו של דבר ועל אף האיומים ימשיך יו"ר הרשות אבו מאזן בתפקידו ולא יפרוש. הגורמים סיפרו כי אבו מאזן "מתוסכל מאוד" מהקיפאון המדיני מול ישראל ומהעמדה אמריקאית כלפי ההתנחלויות, לפיה אין צורך בהקפאתן לפני חידוש המשא ומתן. בנוסף, הוסיפו המקורות כי אבו מאזן מתוסכל מחמאס ומהעובדה שלא חתם על הסכם הפיוס עם פתח. לדברי הגורמים, "פתח ואש"ף מפעילים כבר עכשיו לחצים כבדים על אבו מאזן שלא לפרוש ובסופו של דבר הוא יאלץ להיענות ללחצים".

אבו מאזן. רויטרס
החלטה שאינה פתוחה לדיון. אבו מאזן/רויטרס

עם זאת, גורם בכיר אחר בפתח העריך בשיחה עם וואלה! חדשות כי אבו מאזן יכריז היום כי אין בכוונתו לרוץ לקדנציה שנייה. "אינני חושב שמדובר באיום אלא בדבר אמיתי. אבו מאזן הוא בנאדם שהוביל את תהליך השלום ונתן לו לגיטימציה גם כאשר לא כיהן כיו"ר הרשות. ואילו היום תהליך השלום נמצא במצב קריטי". לדברי הבכיר ההשלכות של הכרזתו של אבו מאזן תהיינה "מאוד מסוכנות". יחד עם זאת, העלה הבכיר אפשרות שבסופו של דבר יצליחו לשכנע את אבו מאזן לסגת בו ולהמשיך בתפקידו. הבכיר העריך עוד כי הבחירות שאמורות להיערך בינואר 2010 לא ייערכו במועדן אלא יידחו.

לפני הנאום של אבו מאזן, הגיבו בחמאס בזלזול להודעה הצפויה של אבו מאזן. דובר חמאס סאמי אבו זוהרי אמר כי "האיומים של אבו מאזן, היו"ר שסיים כבר את כהונתו, על כך שהוא אינו מעוניין להתמודד לנשיאות פעם נוספת הם עניין פנימי של פתח ולא קשור עלינו בחמאס". אבו זוהרי הוסיף כי "אנו סבורים שהצעד הזה הוא מסר שמועבר לחבריו האמריקאים והישראלים לאחר שאלו התנכרו לו והשתמשו בו ככלי". אבו זוהרי הדגיש כי במקום לפנות לאמריקאים על אבו מאזן לפנות לעם הפלסטיני ולהסביר לו על כשלון תהליך השלום ועל כך שצריך לחזור ולקחת בחשבון את אפשרות ההתנגדות (המזוינת – א.ע) ולנקוט בצעדים על מנת להשיב את האחדות הפלסטינית".

  • עוד באותו נושא:
  • אבו מאזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully