וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח אושרנקו: בתו של קרליק למעצר בית

איילה חננאל

5.11.2009 / 18:02

בית המשפט הורה לשחרר למעצר בית את א', בתו של דמיאן קרליק. הבת תשלח ככל הנראה למעון לנוער מחוסר דיור. לפני שרצח את משפחת אושרנקו, אמר קרליק לבתו א': "אני מצטער על הכל"

עוז מרון

(צילום: עוד מרון, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"אני אוהב אותך ומצטער על הכל. תגידי לאמא שאני אוהב אותה". כך אמר דמיאן קרליק, החשוד ברצח בני משפחת אושרנקו, לבתו א', זמן קצר לפני שדקר אותם למוות. המשטרה חשפה פרט זה במהלך דיון שהתקיים היום (חמישי) בבקשה להאריך את מעצרם של הבת, אביו וקרובת משפחה נוספת של החשוד בבית משפט השלום ברמלה. לדברי נציג המשטרה, פקד עזרא גולדשטיין, לאחר הדקירה גם התוודה קרליק בפני בתו כי רצח את ששת בני המשפחה.

בדיון טען התובע המשטרתי כי א' חשודה בשיבוש מהלכי חקירה וקשירת קשר לפשע. עם זאת, פרקליטתה של א', עורכת הדין קטי צווטקוב, טענה בשמה כי "היא לא שיבשה חקירה בשום צורה, החוק לא מצפה ממנה ללכת נגד משפחתה והיא לכל היותר חשודה בעבירת סיוע לאחר רצח". השופט דוד שוהם קיבל את טענתה של עו"ד צווטקוב ושחרר את א' למעצר בית.

מאחר וכל בני משפחתה עדיין נתונים במעצר, סירב בית המשפט לשלוח אותה למעצר בבית המשפחה בראשון לציון, הסמוך לביתה של יאנה אושרנקו שהייתה חברתה הטובה של א'. כחלופת מעצר אפשרית הוצע בית ספרה של א', אלא שגם שם סירבו לקבל עליה אחריות ולבסוף, נשלחה א' לרצות את מעצר הבית במעון לבני נוער מחוסרי דיור בתל אביב.

בית המשפט האריך בארבעה ימים את מעצרם של האב אולג קרליק, ומ', אחותה של הרעיה נטליה קרליק. לפי החשד, סייע האב לבנו להיפטר מהסכין שבאמצעותה שחט בני משפחת אושרנקו ואשר טרם נמצאה על ידי חוקרי הימ"ר. ככל הנראה, בשבוע הבא תוגש נגד השניים הצהרת תובע, לקראת הגשת כתב אישום.

פקד עזרא גולדשטיין טען במהלך הדיון כי יש להותיר את אולג קרליק במעצר, מחשש שישבש מהלכי חקירה ויימלט מהארץ. הוא הוסיף כי א', בתו של דמיאן, הודתה "במעורבותו של החשוד יחד עם סבתה ודודתה לגבי בריחה מהארץ" וכי גם אולג עצמו הודה בפני החוקרים כי "אשתו של החשוד אומרת לו שבעלה השאיר תיק גב עם כמה דברים שצריך לזרוק, מבקשת ממנו לסרוק את הבית אם יש עוד זוג מפתחות והוא לוקח עוד זוג מפתחות ומעלימים ראיות".

לדבריו, "מי ששיבש פעם אחת חקירה יכול לשבש שוב. יכול להיות שהחשוד מסתיר פרטים נוספים שהוא יכול לשבש אותם. אדם שבנו נכנס לבית מדמם. הבן מבקש לקחת חפצים ששימשו אותו לצורך ביצוע טבח, אדם שמסייע לבנו ולכלתו לנסות להימלט מהארץ, מנחה את נכדתו אילו מסרים להעביר לבנו לצורך הימלטותו, הוא מבחינתנו אדם מסוכן".

עו"ד גלית בש, המייצגת את אולג קרליק מטעם הסנגוריה הציבורית, טענה במהלך הדיון כי אולג הודה כי סייע לרעיה נטליה "לזרוק חפצים שונים, עשה שחזור ושיתף פעולה באופן מלא עם המשטרה. משיחה עם החשוד עולה שמרגע שהועבר לשב"ס, כפתו אותו בידיו וברגליו וקשרו אותו למיטה. אני לא מבינה אם יש נוהל שמי שמואשם בעבירה תקשורתית קושרים אותו למיטה?!"

לדברי הפרקליטה, החשוד סיפר כי במשך שעות ארוכות, גם ביום, הוא קשור למיטה. "מדובר בתנאים מזעזעים. בגלל הפומביות של האירוע, יש רצון להגיש כתב אישום נגד כולם אבל צריך להבחין בין אירועים שקרו לאחר האירוע של הרצח. אולג לא מואשם שקשר קשר לשדוד או לרצוח".

מ' משתפת פעולה בחקירה

מ', אחותה של אשתו של דמיאן קרליק המיוצגת על ידי עורכי הדין דן באומן וירוסלב מץ מטעם הסנגוריה הציבורית, סיפרה בחקירותיה כי חודש וחצי לפני ביצוע הרצח, בעת ששהתה עם אחותה במועדון "הפרמייר", ביקשה ממנה נטליה להעביר לבעלה מעטפה ובה צרור מפתחות. מ' העבירה את המעטפות לקרליק, שהמתין באותה העת מחוץ למועדון ולקח את המפתחות לשכפול.

כשבוע לאחר מכן, סיפרה מ' לחוקרי הימ"ר, כי הבחינה באחד מבני משפחת אושרנקו כי ברשותו צרור המפתחות שהתבקשה להעביר לקרליק, והבינה שהינם שייכים לבוסים של אחותה. "עצם העברת המפתחות לא נראה לה כדבר תמוה בזמנו", טוען פרקליטה עורך הדין דן באומן. "מאחר ואחותה ששימשה במקום כ'רב מלצרים' החזיקה בתפקיד שהוא ממש 'אחת מהמשפחה' ובמסגרת תפקידה אחותה גם התעסקה עם הקופות והחזיקה במפתחות העסק. היא שיתפה פעולה באופן מלא עם חוקרי המשטרה ולא ידעה מה אחותה וגיסה מתכננים ואנו מכחישים את החשדות נגדה".

השופט דוד שוהם קיבל את בקשת המשטרה והאריך את מעצרם של אולג ומ', בהחלטתו ציין השופט כי "לחשוד מיוחס חשד לפיו בסמוך למועד מעצרו, ביצע עבירות של קשר לפשע, שיבוש מהלכי משפט וסיוע לאחר מעשה רצח. הסיוע מתבטא בכך שהוא יחד עם אחרים סייע לחשודים, דמיאן לאקי ונטליה קרליק להימלט יחד עם חשודים אחרים. שוכנעתי כי בנסיבות המקרה כמפורט לעיל קיים חשד סביר שהחשוד עבר את העבירות המיוחסות לו וחשש להימלטות מן הדין".

גורמים המקורבים לחקירה מסרו לוואלה! חדשות כי ייתכן וגם אולגה קרליק אמו של דמיאן, אשר על פי החשד סייעה לבנה לשטוף ולחטא את פצעיו שנגרמו לו עקב המאבק עם דמיטרי אושרנקו תשוחרר בסופו של דבר. אולגה קרליק איננה משתפת פעולה עם חוקריה ומכחישה כל קשר לחשדות נגדה. על פי הערכת הגורמים היא תשחורר לבסוף אם לא יהיה ניתן להאשימה בעבירה אחרת, שאיננה סיוע לאחר רצח, כגון העלמת ראיות או שיבוש מהלכי חקירה.

עדכון ראשון :15:02

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully