וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכי צה"ל הפגינו בת"א: "סליחה שנפצענו"

מאות נכי צה"ל הפגינו בתל אביב על היחס המזלזל מצד משרד הביטחון ועל הקיצוצים החדים במתן תרופות ושירותים. "לחמתי ב-4 מלחמות, נפצעתי בשתיים מהן, וכעת פוגעים בי"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: עידן גוראל)

נכי צה"ל ממשיכים במאבק. מאות נכי צה"ל הפגינו הבוקר (רביעי) בתל אביב, כשהם לובשים חולצות שעליהן נכתב "סליחה שנפצענו". הנכים התלוננו על יחס מזלזל כלפיהם ועל קיצוצים חדים שחלו לדבריהם במתן תרופות ושירותים. הנכים הפגינו גם ביומיים האחרונים מול לשכת משרד הביטחון בתל השומר, עד אשר יקבל שר הביטחון אהוד ברק את דרישותיהם למנוע את הקיצוצים.

"אני בוש ונכלם שמדינת ישראל מפקירה את מיטב בניה, מלח הארץ", סיפר לוואלה! חדשות אחד המפגינים". "נתנו את דמנו ונפשנו. זה לא יאומן כי יסופר שבמדינה שבה אני לחמתי ארבע מלחמות ונפצעתי בשתיים מהן, בני חיילים, בנותיי חיילות, וזו הצורה – פוגעים בנכים".

המפגינים התלוננו על היחס ממשרד הביטחון, וקראו קריאות אישיות גם לשר הביטחון, ביניהן "בושה וחרפה", ו"אהוד ברח". חלק ניכר מהטענות של הנכים הוא על היחס, כשלטענתם רבים במשרד הביטחון רואים בחלקם נוכלים, המעוניינים להשיג כספים נוספים.

"היחס לנכי צה"ל הוא מביש ולא מכבד את המדינה ששלחה אותם לשדה הקרב", סיפר ביום שני חיים בר, יו"ר ארגון נכי צה"ל, "רצה הגורל ולשכות השיקום של מחוז תל אביב וגוש דן ממוקמות סמוך לבקו"ם. הדבר משדר מסר חריף למתגייסים הטריים ולבני משפחותיהם - משרד הביטחון לא ערב לכם ומדינת ישראל תשכח מכם. למענם ולמען עשרות אלפי נכי צה"ל הקיימים שמקבלים יחס מחפיר ממשרד הביטחון ושומעים בכלי התקשורת שהם חבורה של נוכלים, אנו מקיימים את המאבק".

הפגנת נכי צה"ל מול משרד הביטחון- נובמבר 2009. עירא זליכה
"היחס לנכי צה"ל הוא מביש ולא מכבד את המדינה ששלחה אותם לשדה הקרב"/עירא זליכה

ניסים ברדה, אחד המפגינים, אמר לוואלה! חדשות כי "אנחנו נכי צה"ל שצריכים לקבל את התרופות הכי טובות ואת הפרוטזות הכי טובות, כיסאות גלגלים למשותקים, אוכל לכלבים של העיוורים שקיצצו כסף מזה. אין לזה שום היגיון במדינה מתוקנת בשנת 2010.

"משרד הביטחון מעוניין להגיע לפשרה עם אוכלוסיית נכי צה"ל, אולם לצערנו על אף פניותינו אליהם, הם מסרבים לדון עמנו", אמרו ביום שני במשרד הביטחון בתגובה להפגנה שקיימו הנכים בתל השומר. עוד נמסר ממשרד הביטחון כי "המשרד לא קיצץ בתקציבי אגף השיקום ופועל כל העת לשיפור איכות הטיפול". לדברי גורם במשרד, "סכסוכים פנימיים בתוך ארגון נכי צה"ל הוא הגורם שהוביל למאבק הנוכחי וכי רוב אוכלוסיית הנכים דווקא מרוצה מהטיפול אותו היא מקבלת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנת נכי צה"ל מול משרד הביטחון- נובמבר 2009. עירא זליכה
"משרד הביטחון מעוניין להגיע לפשרה עם אוכלוסיית נכי צה"ל"/עירא זליכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully