וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כך נראתה הפשיטה על ספינת הנשק

4.11.2009 / 19:00

לוחמי הקומנדו פשטו בלילה על ספינת הנשק וגילו את אמצעי הלחימה הרבים שהוסתרו. תיעוד הווידאו של הפשיטה חושף כיצד הוחבאו הארגזים ובהם הנשק הרב תחת שקים לבנים במכולות בספינה. חיל הים: "היקף אמצעי הלחימה שנמצא הוא בכמות של חודש לחימה של החיזבאללה"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק ועידן גוראל, קריינות: אילן שניג)

"זה רק טיפה בים. הספינה הכילה פי 10 ויותר ממה שהיה בספינת הנשק קארין איי. היקף האמל"ח שנמצא שווה לחודש של לחימה בחיזבאללה", כך אמר היום (רביעי) ראש מטה חיל הים, תא"ל רני בן יהודה, בתדרוך אודות ספינת הנשק שנתפסה הלילה. בן יהודה סיפר כי "אתמול בסיור שנערך על ידי סטי"ל ומטוסים התגלתה ספינה חשודה שהפליגה מנמל דמיאת במצרים. הספינה תושאלה על ידי כוחותינו ולאחר שקיבלה את הסכמתו של רב החובל לעלות עליה, הגיעו אליה כוחות של השייטת וביצעו בדיקה של מסמכי האונייה". שר הביטחון אהוד ברק ביקר הערב בספינה ושמע הסברים על כלי הנשק השונים שנמצאו עליה.

תיעוד הווידאו של צה"ל מציג כיצד ניסו להחביא את אמצעי הלחימה הרבים שנתפסו על הספינה תחת שקים לבנים. בתדרוך הוסיף בן יהודה כי מדובר בכ-40 מכולות שהיו בדרכן מאירן במטרה להגיע לנמל לטקייה בסוריה, ומשם להיות מוברחים לחיזבאללה. לאחר שהכוחות סרקו את הספינה, התגלו בה מאות טונות של אמל"ח מוסווה כמטען אזרחי במכולות עליהן כיתוב של הצי הסוחר האירני. "מדובר במאות טונות של טילים שייועדו לחיזבאללה, זהו ללא ספק נשק למטרות טרור", הוא סיפר.

תפיסת ספינת נשק קארין בי. משרד הביטחון
"מדובר במאות טונות של טילים שייועדו לחיזבאללה". שר הביטחון בספינה/משרד הביטחון

בחיל הים פרקו את המכולות והתגלו בהן רקטות קצרות טווח, קטיושות של 122 מ"מ, ורימונים. עד כה פרק צה"ל רק כשליש מהמכולות. מבדיקת צה"ל עולה כי צוות הספינה לא ידע על תכולת המכולות, וכי על פי המסמכים, המכולות הועלו על הספינה בנמל במצרים, כשהתכנון היה לבצע עצירה בקפריסין ומשם להפליג לסוריה.

במערכת הביטחון עקבו מקרוב אחר הספינה במהלך הימים האחרונים, עד שנפלה ההחלטה הסופית להשתלט עליה. ראש הממשלה ושר הביטחון אישרו את הפעולה. מפקד חיל-הים, אלוף אליעזר מרום, פיקד על האירוע מחדר פיקוד קדמי. והרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי, אישר את ההשתלטות, לאחר שאימת במהלך הלילה את המידע המודיעיני שנאסף בצה"ל. במקביל עודכנו גם גורמים של ממשלות שיש להן יד בספינה, כמו נציגי ממשלת אנטיגווה. העלייה לספינה בוצעה בשיתוף פעולה מלא עם רב החובל. אין חשד שהמצרים ידעו כי במדינתם מועמסות המכולות. המכולות הגיעו למצרים מאירן דרך מספר נמלים.

תפיסת ספינת נשק אל מול חופי אשדוד. אורי לנץ
ספינת הנשק/אורי לנץ

ראש אמ"ן, אלוף עמוס ידלין סקר אתמול בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת את תמונת המודיעין של צה"ל והסביר כי מאז תום מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה שוקדים הארגונים הפלסטינים החמושים להתחמש בטילים ארוכי טווח ובתחמושת חדישה יותר, תוך קבלת סיוע לוגיסטי וטכני מאירן.

ידלין הוסיף כי "מתחת לפני השטח נמשך תהליך בניית הכוח והתעצמות צבאית של האויבים". הוא הפנה אצבע מאשימה לעבר אירן שלטענתו "מממנת, מאמנת ומעבירה נשק לחמאס, לחיזבאללה ולסוריה".

תפיסת ספינת נשק אל מול חופי אשדוד. אורי לנץ
"מדובר במאות טונות של טילים שייועדו לחיזבאללה, זהו ללא ספק נשק למטרות טרור"/אורי לנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully