וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכורת: כך פועל צה"ל לסיכול הברחות נשק

בשנים האחרונות פעלו כוחות צה"ל במספר חזיתות כדי לסכל העברת נשק שיועדה לפגיעה בישראל. מ"קארין איי" דרך "סנטוריני" ועד "פרנקופ". אלה פני הזרוע הארוכה של ישראל

תפיסת הספינה "פרנקופ" ובה נשק שהיה מיועד לאירן, מסכמת עשור של לחימה נגד הברחות שיועדו לרצועת עזה ועל פי פרסומים זרים אף למקומות אחרים.

לפני כחצי שנה הותקפה ספינה אירנית שנשאה על סיפונה נשק רב. מקורות בסודן מסרו אז לעיתון המצרי "אל-אוסבוע" כי הספינה הותקפה בים האדום והעריכו כי "ישראל או ארצות הברית" עומדות מאחורי התקיפה, שהתרחשה מול חופי סודן. המקורות העריכו כי הספינה התכוונה לפרוק את הנשק שעל סיפונה בסודן ומשם להעבירו אל רצועת עזה דרך מצרים.

בחודש ינואר השנה הותקפה בסודן שיירת נשק שעשתה דרכה לעבר מצרים, ושעל פי החשד יעדה הסופי היה רצועת עזה. על פי דיווחים זרים, חיל האוויר הישראלי הוא שהיה אחראי על תקיפת השיירה, אולם ממשלת ישראל הכחישה כל קשר למעשה.

בחודש יולי 2008 אירע פיצוץ ליד טהרן בשיירה של משמרות המהפכה, שהובילה משלוח נשק לחיזבאללה. לפי הדיווח, בפיצוץ היו 15 הרוגים. העיתון הבריטי "דיילי טלגרף" אשר דיווח על המקרה ציטט בכירים במערב שטענו שבשיירה היה משלוח נשק שיעדו חיזבאללה בלבנון.

עשרות טונות של אמצעי לחימה

בינואר 2002 נתפסה בים האדום הספינה "קארין איי" כשעליה משלוח גדול של אמצעי לחימה שהיו מיועדים להברחה לרשות הפלסטינית. סיכול הברחת כלי הנשק על "קארין איי" איפשר את תפיסתם של אמצעי לחימה רבים, במשקל כולל של עשרות טונות - בהם קטיושות, מרגמות, טילי נ"מ ומטעני נפץ.

חלק מהנאשמים היו מעורבים גם בפרשת הברחת הנשק באונייה "סנטוריני", שנלכדה על ידי כוחות צה"ל במאי 2001. צה"ל העביר את כלי הנשק שנתפסו על ה"קארין איי" ליחידותיו השונות, והם משמשים בחלקם לאימונים.

בחודש מאי 2001 נלכדה כאמור הספינה "סנטוריני" שיצאה מלבנון במטרה להבריח אמצעי לחימה לרשות הפלסטינית. צוות הספינה התכוון אז לזרוק את אמצעי הלחימה בתוך חביות לים, במטרה שהן יצופו לחופי עזה. בחקירתם סיפרו אז אנשי הצוות כי היה זה ניסיון ההברחה הרביעי שלהם. מכאן גם הערכת גורמי הביטחון כי בידי הפלסטינים נמצאים אמצעי לחימה מתקדמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully