וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: המדיניות כלפי ישראל לא השתנתה

ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן אמר היום שמדיניותה של טורקיה כלפי ישראל לא השתנתה למרות הביקורת על מבצע "עופרת יצוקה"

ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן אמר היום (שלישי) שטורקיה תמשיך לשמור על קשריה החיוביים עם ישראל למרות הביקורת על התנהלותה במבצע "עופרת יצוקה". "ביקורת על מה שקרה בעזה לא אומר שטורקיה שינתה כיוון. אנחנו נמשיך להתנגד להרג של ילדים, נשים וחפים מפשע היכן שהוא לא יתרחש", אמר ארדואן בכינוס לציון יום השנה שביעית לעליית מפלגתו לשלטון.

ארודאן התייחס לביקורת על ביקורו באירן בסוף אוקטובר: "מדוע שנפנה את הגב שלנו לכיוונים אחרים? טורקיה מעוגנת במוסדות אירופאים, ובו זמנית היא חברה בארגון המדינות האיסלמיות". ארדואן גם התייחס לביקורת המערב על מדיניות הגרעין האירני: "המדינות שמבקרות את אירן, יש להן נשק גרעיני. אנחנו צריכים לחסל אותו מהאזור והעולם כולו".

היחסים בין טורקיה וישראל התערערו בחודש שעבר עקב ביטול התמרון המשותף עם ישראל וזאת בשל ביקורתה של טורקיה על פעולות ישראל במהלך מבצע "עופרת יצוקה". ארדואן מתח אז ביקורת חריפה על פעולת ישראל בעזה והאשים אותה בתקיפת ילדים קטנים ברצועה. "העולם והאנושות ישבו על הספות הנוחות וראו את פצצות הזרחן שהושלכו לעבר ילדים תמימים בעזה", האשים ראש ממשלת טורקיה. ארדואן הוסיף, כי "בחלק מהמדינות ילדים מקבלים חינוך טוב ומתקני רפואה מתקדמים. במקומות אחרים יש ייאוש ופשעי מלחמה. והאנושות צופה בכל זה ממושבה הנוח".

גורם נוסף שהעלה את המתיחות ביחסים בין ישראל לטורקיה הוא שידור סדרת טלוויזיה במדינה המתארת את חיילי צה"ל כבני גזע עליון, הששים לרצוח ילדים, כמו גם סוכנים ישראליים הזוממים- לפי סטריאוטיפים אתניים חשוכים- להשתלט על האזור.

לפני כשבועיים נשיא טורקיה, עבדאללה גול, התייחס בראיון טלוויזיוני למתיחות ביחסים בין המדינות. "טורקיה היא אחת מהמדינות היחידות לה יש קשרים גם עם מדינות ערביות וגם עם ישראל", אמר הנשיא. "על היחסים בינינו להיות איתנים, אך טורקיה לא תשתוק לנוכח עוולות. טורקיה תביע את ביקורתה כאשר תמצא זאת לנכון, מבלי לערער את הבסיס של היחסים", אמר גול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully