וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לנכש את העשבים השוטים בימין"

פנחס וולף, יהושע בריינר ואיילה חננאל

1.11.2009 / 21:32

חברי כנסת ושרים מזהירים מפני גורמים קיצוניים המהווים סכנה לחברה הישראלית. ח"כ טאלב א-סנע: "ההתנחלויות הן חממות לגידול רוצחים". נתניהו: "עדיין קיימים גורמים שאינם מוכנים לקבל הכרעה דמוקרטית ואינם מוכנים לקבל את עליונות החוק"

(צילום: נעם כהן, גדעון צנטנר, הערוץ הראשון, עריכה: יאיר דניאל, לירז ליבנה, קריינות: אילן שניג)

חברי כנסת ממפלגות שונות הגיבו הערב (ראשון) בחריפות על מעצרו של יעקב טייטל החשוד ברצח פלסטינים והנחת מטענים. חברי הכנסת רבים טענו כי מדובר ב"עשבים שוטים" אותם יש לגנות ולהוקיע. עבור חלק מחברי הכנסת לא מדובר בעשבים שוטים כי אם בביצה שלמה שיש לייבש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב את תגובתו על הפרשה ואמר כי "עדיין קיימים בקרבנו מעטים שאינם מוכנים לקבל הכרעה דמוקרטית ואינם מוכנים לקבל את עליונות החוק. הם אינם מייצגים את רוב רובו של העם על כל פלגיו. הם מהווים מיעוט קטן בשוליים". עוד הוסיף ראש הממשלה כי הוא מברך את שירות הביטחון הכללי ואת גורמי אכיפת החוק.

החשוד ברצח פלשתינאים יעקב טייטל. אסור להשתמש
החשוד ברצח שני פלסטינים והטמנת מטען בסמוך לדלת של פרופסור שטרנהל/אסור להשתמש

פרופ' זאב שטרנהל התייחס לפרסום הידיעה לפיה טייטל חשוד בהטמנת מטען חבלה סמוך לדלת ביתו ולפציעתו. פרופ' שטרנהל אמר כי "אם מבצע הפיגוע לא היה נתפס, החברה הישראלית הייתה משלמת את המחיר. אני מקווה שמערכת אכיפת החוק שבידיה נמצא הפושע תטפל בטרוריסט הזה כפי שהיא מטפלת בכל טרוריסט יהודי או ערבי".

שר הביטחון אהוד ברק, בירך את כוחות הביטחון והזהיר מפני "אלמנטים סהרוריים" פן יכתיבו את סדר היום הלאומי. "אני מברך את השב"כ ואת כוחות הביטחון על פענוח הפשעים. מדובר בהישג חשוב במאבק על הדמוקרטיה שיביא לעשיית צדק. מבלי להיגרר להכללות, אסור לנו כחברה לאפשר ליחידים ולאלמנטים סהרוריים להכתיב את סדר יומנו הלאומי".

יו"ר האופוזיציה ציפי ליבני קראה להוקיע המחבל מתוך החברה. "אין מקום בישראל לפשעי שנאה. אל לנו לפתור עצמנו באמירה שמדובר באדם לא שפוי. תפקידה של החברה בישראל, בעיקר החברה ממנה הגיע המחבל, הוא להוקיע ולהבהיר שאין מקום לאנשים כאלה בתוכנו. כבר הערב שמענו מנהיגי ציבור מאותה קבוצה ממנה הגיע המחבל שיוצאים בגינוי חריף. המאבק שלנו אינו רק על גבולות והוא אינו רק פיזי וצבאי, אלא גם על החזון המשותף שלנו והערכים המשותפים. בחזון הזה אין מקום לפשעי שנאה".

השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן הזהיר מפני מקרים שכאלו ואמר כי "למדינת ישראל יש סכנה אדירה מקיצונים יהודים ומקיצונים מוסלמים. אותם סיקרקיים וקיצונים לפני 2000 שנה הוציאו אותנו לגלות וכעת הם יכולים להדליק אש שתפגע בכל מדינת ישראל. אני מגנה את כל המעשים הנוראים. לא ניתן להשתיק שיח פוליטי באמצעות מטעני חבלה והסתה מכל סוג שהוא. הסכנה מצד מחבלים יהודים היא אדירה. על השב"כ והמשטרה לעשות הכל כדי לנטרל אותם ועלינו לחזור לישראל השפויה".

אין מקום בישראל לפשעי שנאה

ח"כ אבי דיכטר, השר לבטחון פנים לשעבר, אמר כי "מי שאינו מהסס לבצע פיגוע טרור כנגד מי שדוגל באידיאולוגיה לאומית או אזרחית שונה משלו, מתחיל עם מטען דמה, יעבור דרך מטען אמיתי ויסיים בירי כדי להרוג". דיכטר הוסיף כי "המחבל שהניח את המטען בפתח ביתו של פרופ' שטרנהל ביקש להורגו. מי שאינו מצטרף לגינוי מעשהו, הופך עצמו לתומך במחבל ובמעשיו. ביום השנה לרצח רבין יש לכל העיסוק בנושא משנה תוקף".

ח"כ יולי תמיר (עבודה) אמרה כי "ביום השנה לרצח רבין מסתבר שבית הגידול בימין הקיצוני ממשיך לגדל עשבים שוטים שמסכנים את החברה הישראלית".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) אמר כי "פרשת טייטל היא הוכחה חדה להתגברות ההסתה והאלימות הפוליטית בישראל. לאחר רצח רבין מתגלה בישראל עוד "עשב שוטה", כביכול. אך יעקב טייטל איננו "עשב שוטה". הורוביץ הוסיף כי "דעותיו ומעשי הטרור הנפשעים, בהם הודה בחקירתו, צמחו על קרקע המזון המורעלת של קבוצות מסוימות בימין הקיצוני האלים, המסית לשנאת האחר ומבקש להרוס את הדמוקרטיה הישראלית".

חבר הכנסת ח"כ טאלב א-סנע (רע"ם-תע"ל) אמר כי "ההתנחלויות הן חממות לגידול רוצחים". א-סנע קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו "לייבש את הביצה של ההתנחלויות ובכך לחסל את היתושים הטרוריסטים הגדלים על ביצות ההתנחלויות".

רב ניצב דודי כהן, מפכ"ל המשטרה, התייחס אף הוא לפרשה ואמר כי "מדובר בחקירה ביטחונית מורכבת ומסועפת, שנוהלה בשיתוף פעולה של השב"כ ומשטרת ישראל, שכלל את המחוזות ירושלים ושי וכן יחידות מקצועיות במטה הארצי. פענוח שרשרת האירועים החמורים חשף עולם אפל ומסוכן במהלכו ניטלו חיי אדם ונפצעו בני אדם אחרים, וזאת לכאורה על רקע אידיאולוגי קיצוני. החשיפה המקצועית וסיכול המשך הפעילות הפלילית של החשוד מקבלים חשיבות עליונה בכל הנוגע לשמירת בטחון הפנים הסדר הציבורי ועליונות שלטון החוק". המפכ"ל שיבח את חוקרי השב"כ והמשטרה "על החקירה המאומצת והמקצועית" וציין לחיוב את "שיתוף הפעולה בין הארגונים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully