וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "טירוני שמשון פגעו בצה"ל ובמדינה"

28.10.2009 / 14:47

במסגרת דיון בכנסת בנושא "שלטי המחאה שהונפו על ידי טירונים בכותל", אמר שר הביטחון כי "מדובר באירוע חריג וחמור ביותר אשר פגע באופי המיוחד של המעמד"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

שר הביטחון אהוד ברק תקף היום (רביעי) בחריפות את הטירונים מגדוד שמשון שביום חמישי האחרון הניפו שלטים נגד פינוי חומש. בנאום שנשא במליאת הכנסת במסגרת הצעה לסדר בנושא "שלטי המחאה שהונפו על ידי טירונים בכותל", אמר ברק, כי "מדובר באירוע חריג וחמור ביותר אשר פגע בצה"ל, במדינה, באופי המיוחד של המעמד ואשר מקומו לא במערכת הצבאית".

לדבריו, "מערכת הביטחון לא תאפשר פעילות כזו ותפעל כנגדה בנחישות ובמהירות. אני רואה בחומרה את האירוע ודומיו. לא אאפשר שימוש בחיילי ומפקדי צה"ל לקידום עמדה או מהלך פוליטי כזה או אחר. זהו מעשה פסול מיסודו, הפוגע בצה"ל ומנסה לקעקע את אושיות הדמוקרטיה. ולפיכך לא אאפשר דפוס פעולה כזה של הכנסת צה"ל לנושאים שנויים במחלוקת בציבוריות בישראלית, מהלכים כאלו עלולים לגרום לשסע בעם ולקרע פנימי בצה"ל.

ברק הוסיף ואמר כי "חופש הביטוי הוא אבן יסוד במדינה דמוקרטית. אנו מדינת חוק. והחוק ברור ומשקף גם את הנורמה הראויה. חיילים הם אזרחים ויש להם כאזרחים עמדה פוליטית, לגיטימית, תהא אשר תהא. זו זכותם כאזרחים. במדים הם מבצעים את פקודות מפקדיהם בצבא ואותן בלבד".

הוא הוסיף ואמר כי "חיילים הרוצים להביע דעתם יכולים להיות חברים בכל אגודה או עמותה חוקית במגבלות הפקודות, זכותם הדמוקרטית להשתתף בבחירות לכנסת, אולם חל איסור מוחלט וטוב שכך, על פעילות והפגנות פוליטיות במסגרת צה"ל. זה החוק וכך יהיה. זוהי עת הכרעות קשות. אני קורא לכולנו לגלות אחריות לאומית".

המרד "פרץ" ביום חמישי בשבוע שעבר במהלך טקס השבעה של חיילי גדוד שמשון בכותל המערבי. החיילים הניפו שלט גדול ובו נכתב "גדוד שמשון לא מפנה בחומש". השלט הונף במהלך נאומו של מפקד החטיבה אלוף משנה אורן אבמן, ובמקביל הונפו שלטים דומים על ידי הורי חיילים בקהל. רק לאחר התערבותם של המפקדים במקום הורידו שני החיילים שהניפו את השלט את הכרזה, אולם הדבר הפך מהר מאוד לשיחת היום בקרב חיילי הגדוד.

  • עוד באותו נושא:
  • אהוד ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully