וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת לבנון: לא נאפשר ירי לעבר ישראל

קובי מנדל, יהושע בריינר וניר יהב

27.10.2009 / 8:25

פואד סניורה גינה את ירי הקטיושה לעבר אצבע הגליל ואת התגובה הישראלית עליה. לדבריו, לבנון מחויבת להחלטה 1701 של האו"ם. גורם ביטחוני: "ממשלת לבנון נושאת באחריות"

מערכת וואלה!

(צילום: דור שושן, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

ראש ממשלת לבנון פואד סניורה גינה הבוקר (רביעי) את ירי הקטיושה מלבנון לעבר ישראל והבהיר כי ממשלתו לא תרשה לשום גורם לעשות שימוש בשטח הלבנוני כדי לירות טילים. הוא הבהיר כי ממשלתו מחויבת להחלטה 1701 של האו"ם והוסיף כי הממשלה גם תחקור מי הפר את ההחלטה ותנקוט את כל הצעדים הנדרשים. בנוסף גינה סניורה גם את הירי הישראלי שבא בתגובה לירי הטיל.

אמש אמר לוואלה! חדשות דובר יוניפי"ל אנדרה טננטי כי "ממה שאנחנו יודעים רקטה אחת נורתה מאזור הכפר חולא לכיוון קריית שמונה בשעות הערב". טננטי הוסיף כי "בתגובה ביצעה ישראל ירי ארטילרי לאיזור חולא אך לא ידוע לנו על נפגעים בשני האירועים. אנחנו נמצאים בקשר הן עם גורמי צבא ישראלים והן עם גורמי ממשל וצבא בלבנון וביקשנו משני הצדדים לשמור על איפוק ולא לנקוט בצעדים שיסלימו את המצב באיזור".

לדברי טננטי, כוחות של יוניפי"ל נמצאים באזור הכפר חולא ופתחו בחקירה רישמית במטרה לגלות מיהו הארגון העומד מאחורי הירי. "בשבועות האחרונים המצב בדרום לבנון היה שקט ולא הייתה לנו כל אינדיקציה או מידע מוקדם על אירוע הירי הערב", הוא אומר.

מוקדם יותר אתמול התפוצץ טיל קטיושה באצבע הגליל. לא נמסר על נפגעים או על נזקים. כוחות משטרה וצבא פתחו בסריקות לאיתור מקום הנפילה המדויק. בדיקה ראשונית העלתה כי הטיל נפל בשטח פתוח. בעקבות האירוע הבודד לא נמסרו הנחיות כלשהן לתושבים. צבא לבנון דיווח כי הקטיושה שוגרה מאזור הכפר חולא בדרום לבנון.

כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי מטוסים של חיל האוויר הישראלי חגים מעל בינת ג'ביל, מרג' עיון וחצבייה שבדרום לבנון. בנוסף דווח על כך שמסוקים ישראלים חגים מעל חוות שבעא. רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" דיווחה כי ישראל הגיבה על ירי הקטיושה ושיגרה מספר פגזים לעבר אזור חולא. עוד דווח כי כוחות של צבא לבנון ויוניפי"ל מיהרו למקום והטילו עליו סגר. דובר צה"ל אישר כי כוחות צה"ל השיבו אש לעבר מקורות הירי בדרום לבנון. עוד נמסר כי צה"ל השיב בירי ארטילרי של כעשרה פגזים.

גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות כי "האחריות על הירי מוטלת על ממשלת לבנון. הירי משטחה הריבוני של לבנון היא הפרה בוטה של החלטה 1701".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דובר צה"ל אישר כי כוחות צה"ל השיבו אש לעבר מקורות הירי בדרום לבנון. מקום נפילת הקטיושה, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאחורי מרבית אירועי הירי האחרונים אל עבר יישובי הצפון עומדים ארגוני המכונים על ידי מערכת הביטחון ארגוני ג'יהאד עולמיים, המזוהים עם ארגון אל קאעידה. כך למשל 'גדודי עבדאללה עזאם' היו אלו שנטלו אחריות על הירי האחרון אל עבר איזור נהריה.

ראש המועצה האזורית גליל עליון, אהרון ולנסי, ציין כי "המערכת ערוכה לכל תרחיש. כרגע אנו שומרים על שגרה. המערכת הביטחונית לא דיווחה על נוהל חירום או על היערכות מיוחדת כלשהי. אם תהיינה הנחיות מיוחדת לציבור נעדכן את התושבים. כרגע הלימודים מחר מתקיימים כהרגלם".

במהלך הבוקר ביקר באזור הצפון שר הביטחון אהוד ברק. השר אמר בביקורו בפיקוד הצפון כי "שורר כאן שקט למשך 9 שנים, אחרי עשרות שנים של אש וכמה שבועות כואבים מאוד אחרי מלחמת לבנון השנייה. אני מקווה ומאמין שנוכל להמשיך את השקט הזה, אבל אני אומר לכם שאנחנו מתכוננים לכל האפשרויות האחרות כולל אפשרויות שיעמידו אתכם במבחן מחדש".

לפני כחודשיים שוגרה קטיושה מתחום לבנון לגליל המערבי. השגרירה באו"ם, גבריאלה שלו, כתבה לנשיאת מועצת הביטחון, שגרירת ארצות הברית סוזן רייט, ולמזכ"ל האו"ם באן קי מון, כי ממשלת לבנון היא האחראית לירי. שלו אמרה כי ישראל מטילה את כל האחריות על ממשלת לבנון משום שאינה נוקטת צעדים על מנת להבטיח שמדרום לנהר הליטני לא יהיו כוחות חמושים שאינם נמנים עם צבא לבנון או עם כוח יוניפי"ל. שלו מדגישה כי דרישה כזו כלולה בהחלטה שאישרה מועצת הביטחון בתום מלחמת לבנון השנייה.

לפני מספר שבועות התייחס לאירועי הירי קצין בכיר בפיקוד צפון ואמר כי חיזבאללה אינו יכול למנוע את אירועי הירי. "חיזבאללה הוא ארגון מרוסן שעושה מאמץ שלא לדרדר את הזירה הצפונית", אמר הקצין, "חיזבאללה כבר לא תופס את ישראל כקורי עכביש אלא כמדינה כוחנית שמוכנה לשלם מחירים".

על אף שאף ארגון לא נטל אחריות על האירוע, ככל הנראה לא מדובר בירי של פעילי חיזבאללה. בדרום לבנון פועלים כיום מספר ארגוני טרור, חלקם מוכרים כארגונים פלסטיניים הפועלים באזור, וכן מספר ארגוני ג'יהאד עולמי המקושרים לאל קאעדה.

(פרסום ראשון - 19:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully