וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי "כפיר" שמרדו הודחו מהחטיבה

25.10.2009 / 16:55

החיילים שהניפו שלט עליו נכתב כי "גדוד שמשון לא מפנה בחומש" בטקס השבעה בכותל בשבוע שעבר, נידונו ל-20 ימים בכלא והודחו מהחטיבה. הרמטכ"ל: "השימוש בחיילי צה"ל לקידום אינטרס פוליטי פסול מיסודו"

שני החיילים מחטיבת כפיר שהניפו בשבוע שעבר שלט מחאה נגד פינוי ההתנחלות חומש במהלך טקס ההשבעה נידונו היום (ראשון) ל-20 ימי מחבוש בפועל על ידי מפקד בסיס האימון החטיבתי. בנוסף, החליט מפקד החטיבה, אל"מ אורן אבמן להדיחם משירות בחטיבה. בצה"ל מציינים כי הנושא הגיע לפתחו של הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי שרואה בחומרה את האירוע.

אשכנזי התייחס לאירוע ואמר כי "השימוש בחיילי ומפקדי צה"ל לקידום אינטרס פוליטי כזה או אחר פסול מיסודו ויש במעשה זה בכדי לפגוע בממלכתיות הארגון". גם אלוף פיקוד המרכז החדש אבי מזרחי, שתחתיו נמצאת חטיבת כפיר התייחס לנושא ואמר כי "עלינו לשמור מכל משמר שלא נגרור את צה"ל לשיח הפוליטי ולייצר פלגנות בצבא כצבא העם".

המרד "פרץ" ביום חמישי בשבוע שעבר במהלך טקס השבעה של חיילי גדוד שמשון בכותל המערבי. החיילים הניפו שלט גדול ובו נכתב "גדוד שמשון לא מפנה בחומש". השלט הונף במהלך נאומו של מפקד החטיבה אלוף משנה אורן אבמן, ובמקביל הונפו שלטים דומים על ידי הורי חיילים בקהל. רק לאחר התערבותם של המפקדים במקום הורידו שני החיילים שהניפו את השלט את הכרזה, אולם הדבר הפך מהר מאוד לשיחת היום בקרב חיילי הגדוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלט עלה להם ביוקר. הנפת השלט בטקס/מערכת וואלה!, צילום מסך

השלט הונף על רקע פעילות גדוד שמשון בצפון השומרון בחודשים האחרונים, במסגרתה מפנה הגדוד את העולים להתנחלות חומש, שפונתה במסגרת תוכנית ההתנתקות. לטענת המתנחלים מפקדי הגדוד מתנהגים בצורה אלימה כלפי המתנחלים. הטענה הוכחשה על ידי צה"ל.

המתנחלים, שהתבטאו בעבר במילים קשות נגד מפקדי הגדוד, בירכו על המהלך. "גם אם ישליכו את החיילים האמיצים הללו לשנה בכלא, לא תשתנה העובדה שהם החזירו את הכבוד לצה"ל וסימנו קו ברור בין צה"ל לבין פינויים פוליטיים - לראשונה מאז הגירוש מגוש קטיף". אמרו בארגון 'חומש תחילה' הקורא לחזרה להתנחלות. "המעשה מראה שבשונה מאנשים כמו אלוף הפיקוד גדי שמני ותת אלוף נועם תיבון, יש אנשים בצה"ל שהפיקו לקחים מהשתתפות הצבא בגירוש. על מפקדי צה"ל לערוך חשבון נפש ולהבין מה בתפקוד גדוד שמשון בפינוי חומש הביא לרמת תסכול כזו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully