וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים והמנקות עשו בית ספר לקבלן

נעמה טלמור

25.10.2009 / 14:14

אגודת הסטודנטים באוניברסיטת ת"א הצליחה למנוע הרעה בתנאי עובדות הניקיון במקום. בעקבות מאבקה, ולמרות התנגדות החברה הקבלנית, נמנע הקיצוץ המתוכנן בשעות העבודה שלהן

בצעד לא שגרתי, ובעקבות פניית אגודת הסטודנטים, החליטה הנהלת אוניברסיטת תל אביב למנוע הרעה בתנאי עובדות הניקיון העובדות בתחומה של האוניברסיטה, אך מועסקות על ידי חברת קבלן ששכרה האוניברסיטה.

לפני עשרה ימים נודע לאגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב כי חברת כוח האדם המספקת את שירותי הניקיון הודיעה לעובדות הניקיון כי הוחלט להפחית שעת עבודה ממכסת שעות העבודה של כל אחת מהן, מטעמי קיצוצי תקציב, אך עם זאת דורשת החברה כי העבודה תבוצע במלואה למרות הקיצוץ בשעות. "לעובדות נמסר כי מי שתסרב להפחתת שעת העבודה, תפוטר", אומרים באגודת הסטודנטים. “חשוב לציין כי העובדות משתכרות שכר מינימום, והפחתה של שעת עבודה גורמת להן לפגיעה כלכלית משמעותית”.

יו"ר אגודת הסטודנטים, שחר בוצר, פנה למנכ"ל חברת כוח האדם ודרש ממנו לבטל את המהלך, "לאור העובדה שמדובר בצעד כוחני ובלתי מוסרי שנופל בגדר הרעת תנאים של העובדות על פי החוק", אומר בוצר, “בשיחה טלפונית שנערכה ביני ובינו השיב המנכ"ל כי החברה מפסידה כספים באוניברסיטה וכי מבחינתו אין חלופה אחרת והמהלך יבוצע בכל זאת”.

לאחר שנענה בשלילה, נפגש בוצר עם מנכ"ל האוניברסיטה, מוטי כהן, וזה הודיע כי לא יאפשר לחברת כוח האדם לבצע את מהלך קיצוץ שעות העבודה המתוכנן. כמו כן, הוסכם כי במידה ויוחלט לצאת במכרז חדש עבור הזיכיון להפעלת מערך הניקיון במוסד, במסגרת תנאי המכרז החדשים יהיה סעיף שיחייב את החברה הזוכה להמשיך ולהעסיק את העובדות הקיימות ולספק להן את כל הזכויות הסוציאליות המגיעות להן.

"המקרה שלפנינו הוא עוד דוגמה לניסיון של חברת קבלן לפגיעה בעובדים חלשים והעסקה פוגענית", אמר בוצר."האגודה מתוך אחריות חברתית ומוסרית התייצבה לצד העובדות ומנעה הפרת הזכויות המגיעות להן בחוק, כפי שבשנה שעברה סייענו לשומרים בספריות ולמשגיחות הבחינות. אני שמח שזו התוצאה”, סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully