וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השוטרים הפכו לעבריינים ולקחו החוק לידיים"

קובי מנדל

25.10.2009 / 11:43

בית המשפט גזר שנת מאסר בפועל ושנה על תנאי על כל אחד מארבעת השוטרים, שהניחו מטעני חבלה מתחת לבית העבריין מיכאל מור בנהריה. השופטים: "השוטרים חיקו ושכללו דפוס התנהגות עברייני חמור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אלו שוטרים שביצעו משימות מורכבות שהוטלו עליהם, במסירות, ללא מורא ובנחישות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (ראשון) שנת מאסר בפועל ושנה על תנאי על כל אחד מארבעת השוטרים המעורבים בפרשת "עבריינים במדים" מנהריה. ארבעת השוטרים הורשעו לפני שלושה חודשים בעבירות של גרימת נזק, עבירות בנשק ומרמה והפרת אמונים. לבקשת הנאשמים, עיכב השופט את תחילת ריצוי העונש בשלושה שבועות על מנת שיוכלו לערער לעליון.

השוטרים - רב-פקד יניב אשור, יוסי לוי, אלדד חדד ורמי מוסא נמצאו אשמים בכך שלפני כשנתיים הניחו מטעני חבלה, האחד מתחת לרכבו של העבריין מיכאל מור והאחר על אדן חלון בבית השייך לו, בו התגורר אחיינו, כדי לנקום במור לאחר סדרת השלכות רימוני יד לעבר בתי שוטרים ואישי ציבור בעיר, והחשש שמי מהם עלול להיות היעד הבא מצד מור ואנשיו.

אחד מן המורשעים בפרשת "השוטרים הנוקמים" מנהריה, רב סמל מתקדם יוסי לוי, אמר לאחר מתן העונש כי "זה יום מאוד קשה. לדעתי בית המשפט החמיר עמנו מאוד ואנו רוצים ללמוד את גזר הדין כדי לראות מה עושים הלאה. התכוונו לשים את הפרשה מאחורינו, אבל זה לא יהיה ככה ונמשיך הלאה. מבחינתי העונש מאוד כבד".

"השוטרים שאת דינם אנו גוזרים הפכו לעבריינים שלקחו את החוק לידיהם תוך שהם מחקים ומשכללים דפוס התנהגות עברייני חמור ביותר אותו היה עליהם לשרש", כך כתב אב בית הדין, השופט יוסף אלרון בגזר הדין בפרשה. אלרון, שהיה בדעת מיעוט כשביקש להטיל על הנאשמים שלוש שנות מאסר הוסיף כי "אם תחושת היעדר הביטחון וההפקרה כלשונם היא זו שהביאה אותם לעשות את המעשים נשוא ההרשעה, מה יאמר האזרח הפשוט כשהוא חש שביטחונו האישי נפגע ופניותיו לרשות האכיפה אינן נענות, האם אז ייקח את החוק לידיו ויעשה דין לעצמו כפי שעשו לא אחרים מאשר שוטרים ותיקים ומנוסים כנאשמים שבפנינו ובתוכם קצין בדרגת רב פקד".

מיכאל מור. ג'יני
נדון ל-11 חודשי מאסר. מיכאל מור/ג'יני

"הנאשמים חברו יחדיו, קשרו קשר להניח מטעני חבלה בקרבת מי שראו כאויביהם והוציאו תכניתם אל הפועל במיומנות של מבצע צבאי", נכתב בגזר הדין. "בהיעדר מענה הרתעתי למעשה הנאשמים, עלולים אנו למצוא עצמנו מאבדים את שלטון החוק כאשר כל אזרח ייטול את החוק לידיו ויעשה דין לעצמו. סכנה גדולה מאיימת על שלטון החוק באימוץ שוטרים בדפוס התנהגות עבריינית, תהיינה הנסיבות אשר תהיינה".

השופט הדגיש כי חוק אחד לכל, עבריין ושוטר. ספר החוקים הנו ספר חוקים אחד לכול, אדם שיבצע עבירה ויורשע בגינה הנו עבריין לכל עניין ודבר ועל כך עליו ליתן את הדין. "מי שהניח מטען חבלה בעיבורה של עיר אינו יכול להסתתר מאחורי היותו איש משטרה גם אם זכויות רבות עומדות לו".

בהתייחסו לתגובות האהדה בציבור כולל בקרב אנשי משטרה בעבר ובהווה, אמר השופט אלרון: "שומה על בית המשפט להתעלם מתגובות אמוציונליות כאלו ואחרות למי שמגלים אהדה זו או אחרת ולהציב כמגדלור אמות מידה נכונות לאורן יש לפעול".

משה סעדה, התובע מהמחלקה לחקירות שוטרים אמר לאחר מתן גזר הדין כי "בית המשפט העביר מסר בגזר הדין ששוטר פועל בישראל במסגרת החוק ולא מעליו. שוטר בישראל הוא שוטר הוא לא שופט ולא תליין. שוטרים שמניחים מטענים על אדן חלון או מתחת לרכב מסכנים את דיירי הבית ואת האזרחים היכולים להיקלע לסביבה. לכן בית המשפט התייחס בחומרה למעשה, שאל להם לשוטרים לאמץ נורמות של כנופיות ושל מחסלים". סעדה הוסיף כי הם שוקלים לערער לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט.

(עדכון ראשון: 09:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully