וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד בחטיבת כפיר: מחאה נגד פינוי חומש

יהושע בריינר

23.10.2009 / 2:12

חיילים בחטיבת כפיר הניפו במהלך טקס השבעתם שלטים נגד פינוי ההתנחלות חומש. צה"ל: "מדובר באירוע משמעתי חריג ומביש אשר יטופל"

מרד בלתי צפוי בחטיבת כפיר: במהלך טקס השבעה שנערך אמש (חמישי) לחיילי גדוד שמשון בכותל המערבי, הניפו חיילים שלט גדול ובו נכתב "גדוד שמשון לא מפנה בחומש". השלט הונף במהלך נאומו של מפקד החטיבה אלוף משנה אורן אבמן, ובמקביל הונפו שלטים דומים על ידי הורי חיילים בקהל. רק לאחר התערבותם של המפקדים במקום הורידו שני החיילים שהניפו את השלט את הכרזה, אולם הדבר הפך מהר מאוד לשיחת היום בקרב חיילי הגדוד.

השלט הונף על רקע פעילות גדוד שמשון בצפון השומרון בחודשים האחרונים, במסגרתה מפנה הגדוד את העולים להתנחלות חומש, שפונתה במסגרת תוכנית ההתנתקות. לטענת המתנחלים מפקדי הגדוד מתנהגים בצורה אלימה כלפי המתנחלים. הטענה הוכחשה על ידי צה"ל.

המתנחלים, שעד אמש התבטאו במילים קשות נגד מפקדי הגדוד, בירכו על המהלך. "חיילי שמשון מחזירים את הגאווה לצה"ל", אמרו בארגון 'חומש תחילה' הקורא לחזרה להתנחלות, "המעשה אמש מראה שבשונה מאנשים כמו אלוף הפיקוד גדי שמני ותת אלוף נועם תיבון, יש אנשים בצה"ל שהפיקו לקחים מהשתתפות הצבא בגירוש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בצה"ל זועמים על החיילים ומתכוונים לנקוט ביד קשה נגדם/מערכת וואלה!, צילום מסך

"צריך לשקול חזרה לחומש"

גם ח"כ מיכאל בן ארי (איחוד לאומי) בירך את החיילים על פעולת המרד. "אהוד ברק הפך את חיילי צה"ל למתפקדי מפלגת העבודה הפועלים להתעלל בחלוצי חומש וההתיישבות. מחאת החיילים היא לגיטימית. הם גויסו להלחם באויב ולא באחיהם".

בצה"ל לעומת זאת זועמים על החיילים ומתכוונים לנקוט ביד קשה נגדם. כבר אמש לאחר הטקס דרש מפקד החטיבה לברר את נסיבות האירוע ולהעמיד לדין את החיילים וייתכן כי שני החיילים אף יודחו מהחטיבה. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מדובר באירוע משמעתי חריג ומביש אשר יטופל. מח"ט כפיר אף ישקול את המשך דרכם בחטיבה".

לפני כחודשיים ערכו מספר שרים וחברי כנסת סיור בהתנחלות שפונתה. המשנה לראש הממשלה, השר משה יעלון, אמר במהלך הביקור כי "על ממשלת ישראל לשקול לשוב לחומש". עוד אמר יעלון כי "אין ספק שההתנתקות לא רק שנתנה גיבוי לטרור, אלא נתנה גיבוי לאיסלם הג'יהאדיסטי. כשמדברים על עוד נסיגה ועוד ויתור, יוצא שב-16 השנים האחרונות, שיתפנו פעולה עם הפתח ולעיתים עם חמאס ליישום תורת השלבים של פתח".

השר יולי אדלשטיין היה יותר תקיף בסיור ואמר כי "הדרך למתן תקווה לאחר הטעות של ההתנתקות, זה בהקמת חומש מחדש מתוך הבנה שהטעות שנעשתה יכולה לבוא לידי תיקון. לאחר שנעבור את המכשול הראשון, מבחינת הסברה בעולם על עצירת הבנייה נתפנה לטפל בחזרה לחומש".

לפניות לכתבנו הצבאי: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully