וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: האם המרעיבה וילדיה יישארו בביתם

21.10.2009 / 16:45

משפטה של האם המואשמת בהרעבת בנה נפתח היום בבית המשפט המחוזי בירושלים. במקביל, קבע בג"ץ כי היא תישאר במעצר בית ולא תופרד מילדיה

דייב שחר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

בבית המשפט המחוזי בירושלים נפתח היום (רביעי) משפטה של האם הנאשמת בהתעללות בבנה בן השלוש ובהרעבתו. במהלך הדיון הוקרא כתב האישום ועליה להשיב על האישומים בדיון הבא.

במקביל, נערך דיון בנושא הפרדת האם מילדיה בבית המשפט העליון. השופט יורם דנציגר קבע בדיון כי בכפוף לתנאי מעצרה היא לא תופרד מילדיה ו"תורשה להתגורר עמם בבית המשפחה בשכונת מאה שערים". זאת, בניגוד להחלטה מהשבוע שעבר של בית המשפט המחוזי בירושלים לפיה עליה לעזוב את השכונה.

השופט יורם דנציגר קבע בהחלטתו כי "תשתית הראיות לכאורה בנוגע למעשיה של המשיבה כלפי ח' מצביעים על מסוכנותה האינהרנטית גם כלפי ילדיה האחרים", וכי "ככלל, אין מקום להשיב נאשם לחיק משפחתו לאחר שנקבע כי נשקפת ממנו מסוכנות לבני המשפחה האחרים".

אולם השופט שדן בערעורים שהגישה המדינה על ההחלטה שלא להפריד את האם מילדיה ושל האם שלא להוציאה ממאה שערים, הוסיף ש"ההכרעה בסוגיית חלופת המעצר הראויה בנסיבות המקרה משליכה באופן משמעותי ומהותי על גורלם של ארבעה ילדים רכים בשנים, הרי שטובתם של הילדים היא בפירוש שיקול בעל חשיבות רבה".

עוד קבע השופט דנצינגר, כי הוצאת הילדים מביתם במאה שערים "יעקור את הילדים מסביבתם המוכרת ויסב להם זעזוע בתקופה הקשה שאותם הם עוברים, ולכן עתה הם זקוקים יותר מכל למערכות החברתיות והחינוכיות המוכרות להם על מנת לשמר את יסוד היציבות בחייהם. הוא הוסיף גם שהצורך לשכור דירה נוספת יטיל על האם נטל כלכלי בלתי מבוטל שספק אם הם תוכל לעמוד בו".

עורכי הדין דוד הלוי וראובן בר חיים המייצגים בערעור בבית המשפט העליון, את האם המואשמת בהרעבת בנה אמרו בתגובה להחלטת בית המשפט כי מדובר ב"ניצחון ענק למרשתנו. ההחלטה דוחה מכל וכל את דרישתה העיקרית והבלתי מתפשרת של המדינה להפריד בין האם לילדיה. תחנות הצדק טחנו אולי לאט, אבל בצדק".

"רב הנסתר על הגלוי"

"בפרשה הזו רב הנסתר על הגלוי", אמר עם פתיחת המשפט עורך הדין שחר אלדד המייצג את האם. "לא ייתכן כי העדה החרדית כולה התגייסה אם היה מדובר סתם באם מתעללת". ידיד המשפחה, אברהם פרויליך צופה כי המשפט יסתיים במהרה, "ואז נראה מה התקשורת תאמר".

לפני שבועיים נפתח בבית המשפט המחוזי בירושלים משפטה של "האם המרעיבה", הנאשמת בהתעללות בבנה בן ה-3. לפי כתב האישום, בין פברואר 2008 ליולי 2009 נהגה האם להתלונן בפני אנשי הצוות הרפואי שטיפלו בבנה, ח' בן ה-3, בבתי החולים הדסה הר הצופים והדסה עין כרם כי הוא סובל מהתופעות מחום גבוה, קשיי עיכול, הקאות, כאבי בטן ופגיעות בעור.

כמו כן נהגה האם למסור לאנשי הצוות הרפואי נתונים כוזבים אודות תופעות אלה והכל תוך הונאת אנשי הצוות הרפואי. בנוסף, נהגה הנאשמת לנתק את בנה מאמצעי הזנה ועירוי שונים אליהם חובר במהלך אשפוזיו, כל זאת כדי למנוע את הזנתו של בנה וכן כדי ליצור מצג שווא בפני הצוות הרפואי לפיו הוא סובל מחוסר יכולת לעכל מזון בכל דרך ואשפוזו בבית חולים הכרחי.בנוסף, נהגה האם לחבל בגופו של בנה בכך ששפשפה את עורו בחוזקה וכן בדרכים נוספות וגרמה לפגיעות בו. באחד ממקרים אלו, נטלה הנאשמת פיג'מה עם כפתורי מתכת, שפשפה באמצעותה את גופו של בנה וגרמה לפציעת עורו ולכאב רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully