וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלגואטי לא היה אחראי למעשיו בעת הרצח"

21.10.2009 / 14:45

חוות דעת פסיכיאטרית שהוגשה היום לביהמ"ש קובעת כי יובב אלגואטי, המואשם בגין רצח אמו אירנה מרגוליס ובניסיון לרצח אחיו יניר , כשיר לעמוד לדין אולם לא היה אחראי למעשיו בעת ביצוע הרצח.

דייב שחר

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

חוות דעת פסיכיאטרית שהוגשה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה על ידי הפסיכיאטר המחוזי, קובעת כי יובב אלגואטי, המואשם בגין רצח אמו אירנה מרגוליס ובניסיון לרצח אחיו יניר, כשיר לעמוד לדין אולם לא היה אחראי למעשיו בעת ביצוע הרצח.

אביו של יובב, דוקטור משה אלגואטי אמר לאחר הדיון כי "בשלב זה זו טרגדיה נוראית של משפחה שנהרסה לחלוטין. אני מבקש הבנה של הציבור. אני לא מגן על מעשה שלא ייעשה אבל אני מבין את מצבו הנפשי של יובב. מה שקרה זה מעשה נורא.

פרקליטו של אלגואטי, עורך הדין גיא עין צבי מהסנגוריה הציבורית אמר כי "השורה התחתונה בחוות הדעת היא שהוא לא אחראי למעשיו. אם זאת הלקוח שלי לא מסכים עם מסקנות חוות הדעת ולכן נאלץ ללמוד אותה ולחזור לבית המשפט".

הבוקר הוגש לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה כתב אישום נגד אלגואטי בן 26 מרעננה. לפי כתב האישום, דקר אלגואטי את אמו 66 פעמים. היא נותרה בחיים וביקשה שיזעיק עזרה, אולם הוא עזב את הבית כשהוא מותיר אותה מדממת.

לפי כתב האישום, התגורר אלגואטי עם אמו, ואילו אחיו התגורר עם אשתו בדירה אחרת ברעננה. לפני כתשע שנים החל אלגואטי להתבודד ולהתנתק מהסובבים אותו, ועל רקע זה הפגישו אותו הוריו עם פסיכיאטר שטיפל בו והמליץ לו לא להתגייס לצבא. הנאשם החל לפתח כעס רב על אמו ואחיו על כך שהתערבו בחייו.

לפני כחודשיים פנו האם והאח לפסיכיאטר שטיפל בזמנו באלגואטי כדי שיטפל בו שוב. הפסיכיאטר הפנה אותם לעובד סוציאלי שיעזור לאח. כשהגיע העובד הסוציאלי להיפגש עם אלגואטי, הנאשם נעמד מולו כשהוא מחזיק חרב ארוכה ואיים לרצוח אותו. לאחר מכן איים אלגואטי על אמו שהוא ירצח כל מי שינסה לעזור לו ואמר לה שהיא תיענש על מעשיה. בעקבות זאת, נטען בכתב האישום, הוא החל לתכנן את רצח אמו ואחיו.

בתחילת החודש, נטען, הוא הצטייד בסכין פרפר מתקפלת בעלת להב משונן של 7 סנטימטרים. הוא שבר צלחת ועציץ במטבח של אמו, וכשחזרה הביתה שאל אותה מה יש לה להגיד לגבי הצלחת. כשהשיבה לו שלא יוכל להמשיך כך, הוא דחף אותה לעבר מיטתה ושלף את הסכין. הוא דרש ממנה הסבר לניסיונות שלה לעזור לו. האם אמרה לו שהיא רק רוצה לעזור לו ואז נכתב בכתב האישום, הוא התחיל לדקור אותה בכל חלקי גופה. אחרי שדקר אותה 66 פעמים, האם נותרה בחיים וביקשה שיזעיק עזרה. אז עזב אלגואטי, בעוד אמו מדממת למוות.

בתחילת השבוע פנה אלגואטי לבית המשפט בבקשה לאפשר לו לעלות לקבר אמו. הסיבה: הוא לא נכח בהלוויה שלו ומעוניין לכבד את זכרה. עורך הדין גיא עין-צבי מהסנגוריה הציבורית, סנגורו של יובב אלגואטי, אמר בדיון בבית המשפט השלום בכפר סבא, כי מרשו "לא היה בהלוויה, אבל הוא מבקש בכל לשון של בקשה לכבד את זכרה".

עדכון ראשון: 9:09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully