וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטה ללוחמה בטרור פרסם אזהרת מסע להודו

15.10.2009 / 20:05

המטה ללוחמה בטרור פרסם אזהרת מסע שהוגדרה כ"איום קונקרטי גבוה מאוד". האיום כולל ריכוזי ישראלים, בתי חב"ד ובתי כנסת במדינה. "על המטיילים הישראלים להיות זהירים"

המטה ללוחמה בטרור במשרד הראש הממשלה הוציא הערב (חמישי) אזהרת מסע להודו והגדיר את האיום כ"איום קונקרטי גבוה מאוד". האיום כולל ריכוזי ישראלים ומערביים, בתי חב"ד ובתי-כנסת ברחבי הודו, לרבות חבל גואה. ההמלצה של המטה ללוחמה בטרור קוראת לישראלים להימנע משהיה באתרים אלו. בנוסף לכך בשל איומי טרור פוטנציאלים ברחבי הודו כולה, מומלץ למטיילים הישראלים הנוסעים להודו לנקוט בצעדי ערנות וזהירות.

מבית חב"ד במומביי נמסר כי הם לא קיבלו אזהרות מיוחדות וכי הם ממשיכים לנקוט את אמצעי הביטחון הרגילים. לפני כחודש פרסם מטה ללוחמה בטרור אזהרה חמורה נוספת הממליצה לישראלים להימנע מביקור בהודו. על פי המלצת המטה מדובר היה באיום קונקרטי גבוה מאוד המעוגן במידע מודיעיני ממוקד על כך שארגון הטרור שביצע את הפיגוע במומביי, נערך לבצע מספר פיגועים ברחבי הודו, לרבות באתרי ריכוז של תיירים ישראלים. עוד נכתב כי ייתכן שהפיגועים יכוונו נגד בתי חב"ד. מדובר בסוג האיום הגבוהה ביותר מבחינת המטה ללוחמה בטרור.

בהמלצה נכתב כי על ישראלים אשר שוהים בהודו להימנע משהייה במקומות הומי אדם בעלי אופי מערבי או ישראלי, שאינם מאובטחים באופן נראה לעין . כמו כן, מומלץ להימנע מכל ביקור או שהייה בחבל ג'אמו-קשמיר.

עם זאת, גופי הביטחון בהודו אמרו לאחר פירסום ההודעה כי לא ידוע להם על התראה ממוקדת. ראש המטה ללוחמה בטרור במומביי, ק.פ. רהובאנשי, אמר אז כי "אנחנו נמצאים עם גורמי הביטחון בישראל בקשר באופן שגרתי, וחולקים דיווחים אודות איומים. עם זאת, לא שמענו על שום איום ספציפי הקשור לאזהרה האחרונה".

בחודש נובמבר 2008, פתח ארגון הטרור האיסלמי מפקיסטן, "לשקר א-טייבא", בתקפת טרור משולבת במומביי שבהודו. במתקפה, שארכה כ-60 שעות, נהרגו 171 בני אדם ומאות נפצעו. אחד הפיגועים כוון נגד בית חב"ד במקום. שני שליחי חב"ד גבריאל ורבקה הולצברג נרצחו בפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully