וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-סאנע ממליץ: פרס נובל לשלום לגולדסטון

פנחס וולף

15.10.2009 / 13:27

ח"כ טאלב א-סאנע מתכוון לפנות לוועדת הפרס באוסלו בבקשה להעניקו למחבר הדו"ח נגד צה"ל. בראיון לוואלה! חדשות הסביר: "אובמה רק דיבר, בעוד גולדסטון עשה וחשף את פרצופה האמיתי של ישראל"

ריצ'רד גולדסטון הוא המועמד של ח"כ טאלב א-סאנע (רע"ם-תע"ל) לפרס נובל לשלום. א-סאנע מתכוון לפנות ליו"ר ועדת הפרס כדי להציג את מועמדותו של גודלסטון, שלדבריו "חשף את פרצופה האמיתי של ישראל. הוא ראוי לפרס יותר מכל אדם אחר כהוקרה על מאמציו הכנים להביא לדין את פושעי המלחמה הישראלים". לטענת א-סאנע, גולדסטון מתאים לקבלת הפרס היוקרתי יותר מנשיא ארצות הברית ברק אובמה. "אובמה רק דיבר והוא עשה עבודה", אמר.

בראיון לוואלה! חדשות נימק א-סאנע את עמדתו בכך ש"ברגע שעמים יפנימו שמלחמות מובילות לספסל הנאשמים בבית המשפט הבינלאומי בהאג ויתחילו להשתמש במוח ולא בכוח, העולם יהיה שליו ויציב יותר. הדו"ח של גולדסטון מאוזן ואומר שהאזרחים צריכים להיות מחוץ למעגל המלחמה, מחוץ לירי".

"מי שמנסה להכניס את האזרחים למעגל, מבצע פשעי מלחמה. הדו"ח הזה יהווה הגנה לחפים מפשע. גם במלחמה יש כללים ולא כל דאלים גבר. יש מגבלות לכוח וצריך לחשוב על אופציות אחרות כמו השלום. הדו"ח מנציח ערכים של שלום. הנחלת הערכים האלו והרתעה מפני המשפט הבינלאומי יכול להחזיר מנהיגים ליותר שיקול דעת ולשפיות. את המגמה הזו צריך לעודד", הדגיש א-סאנע.

"ירי על אזרחים ישראלים זה גם פשע מלחמה"

דבריו של א-סנע צפויים לגרוף תגובות חריפות. ייתכן אף שיהיו כאלו שיבקרו אותו על הדגשת מעשיה של ישראל, ללא ביקורת על פעולות חמאס שהסתתר מאחורי אזרחים בעת ששיגר טילים לעבר ישראל.

לא-סאנע יש תגובה נחרצת להאשמות. "כל אלו שמגיבים לא קראו את הדוח", הוא אומר. "הם מתלהמים. הדו"ח מאוזן. הוא חמור מאוד גם לכיוון של חמאס, והוא מדבר על פשעי מלחמה גם על ירי על אזרחים ישראליים וגם על גלעד שליט. צריך להפסיק להתלהם. גולדסטון הוא לא פלסטיני, לא נוצרי ולא איסלמי. הוא יהודי ציוני. כל מי שמגיב לא מוכן לראות את האמת".

א-סאנע התייחס גם ליחס אליו זוכה כל ביקורת בישראל. "אפילו חיילים ששברו שתיקה שהיו ציוניים ונלחמו אבל לא הסכימו עוד לשתוק, כמעט הוציאו אותם להורג", אמר א-סאנע. "אנחנו במצב של טירוף. גם מדינה יכולה להיות גוף בריא שסובלת ממחלת נפש. תגובות אוטומטיות שכל ביקורת היא גיס חמישי ומי שמציג אופציה אחרת הוא בוגד זה טירוף ואובדן עשתונות. צריך לנהל דו שיח גם אם לא מסכימים".

"לא יכול להיות שחוקרים ראש ממשלה על כמה אגורות לכאן או לכאן בראשון טורס ולא חוקרים אותו על 400 ילדים שנהרגו בעזה. לא יכול להיות שעושים פרשה על הזמנת סוויטות בפריז לשר הביטחון ולא חוקרים אותו על כמה פצצות יותר מידי של זרחן שהוא הפיל על עזה. יש כהות חושים במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully