וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: "סכנה לעימות ימי מול הדרום"

דווקא בתקופה בה נשמעות קריאות לחידוש השיחות עם המדינה הקומוניסטית, האשימה זו את דרום קוריאה בכניסה למים הטריטוריאליים שלה

צפון קוריאה האשימה היום (חמישי) את דרום קוריאה בכניסה למים הטריטוריאליים שלה וחידשה את המתיחות בחצי האי, על רקע ניסוי הטילים לטווח קצר שנערך בצפון בשבוע שעבר. גורם רשמי בצבא הצפון קוריאני אמר, כי "ההתגרות הצבאית הפזיזה של ספינות הצבא הדרום קוריאניות גרמו למצב בו עימות ימי יכול להתפתח בין שני הצדדים". כך דיווחה סוכנות הידיעות KCNA בפיונגיאנג.

מומחים בינלאומיים מעריכים, כי ייתכן שבצפון קוריאה מנסים לחזק את מעמדם לקראת חידוש השיחות הרב צדדיות עם הדרום ועם מדינות המערב. רק לפני כשבועיים קראו ראשי ממשלות סין, יפן ודרום קוריאה לקהילה הבינלאומית לחדש במהרה את השיחות בנושא הגרעין עם צפון קוריאה."אנו עומדים בפני הזדמנות, אולם היא עלולה לחמוק", הזהיר נשיא סין.

בעבר כבר הזהירו בצפון קוריאה מפני תנועות ימיות דומות של ספינות דרום קוריאניות, כיוון שבמדינה הקומוניסטית לא מכירים בגבול הימי שנקבע על ידי האו"ם לאחר מלחמות הקוריאות ב-1953. האיום הנוכחי מגיע דווקא בזמן שהיחסים בין המדינות הראו סימנים של שיפור, כאשר בצפון נעשו מספר צעדים בוני אמון כמו שחרור עצירים דרום קוריאנים וקריאה לחידוש השיחות בין המדינות. אתמול אף התנצלה ממשלת צפון קוריאה בפני זו הדרומית, בצעד נדיר, על כך שפתחה מספר סכרים במדינה שגרמו לשיטפונות בדרום ולמותם של שישה דרום קוריאנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully