וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוורמן: "יש לפעול למנוע הגירוש הנתעב"

השר לענייני מיעוטים, אבישי ברוורמן, מתכוון לכנס את סיעת העבודה ולדון בדרכים בהם ניתן למנוע את גירוש ילדי העובדים הזרים בסוף שנת הלימודים הקרובה

השר לענייני מיעוטים פרופסור אבישי ברוורמן פנה הבוקר (שלישי) ליושב ראש מפלגת העבודה שר הביטחון אהוד ברק וליושב ראש הסיעה בכנסת חבר הכנסת דניאל בן סימון בדרישה לדון בישיבת הסיעה הקרובה כיצד ניתן למנוע את גירוש ילדי העובדים הזרים בסוף שנת הלימודים הקרובה.

אתמול החליטה ועדת שרים בראשות שר הפנים ושר האוצר לדחות את מועד הגירוש עד לתום שנת הלימודים הקרובה. לטענת השר, על ממשלת ישראל לנקוט בצעד הומניטרי." יש להבדיל בין העובדים הזרים אשר שוהים באופן לא חוקי במדינת ישראל לבין אותם 600 ילדים והוריהם. הילדים האלו נולדו בישראל, מדברים עברית ומתכוונים לשרת בצבא. אני מתכוון לכנס את סיעת העבודה ולפעול בכל תוקף למנוע את הגירוש הנתעב, על המדינה לחבק את אותם הילדים ולאפשר להם לשהות בה. מדובר בצעד הומניטרי צודק ונבון אשר יסייע לתדמיתה של מדינת ישראל ברחבי העולם".

גם שרת התרבות, לימור לבנת, הודיעה כי תפעל למניעת גירושם של ילדי העובדים הזרים ואמרה כי במידה שוועדת השרים לעניין ילדי העובדים הזרים תחליט לגרשם, היא תערער על ההחלטה. לדבריה, "מדובר בכ-1,200 ילדים, חלקם הגדול בני פחות משש, שנולדו, גדלו והתחנכו בישראל וכיום הם ישראלים לכל דבר. יש לגבש תוכנית כוללת לטיפול בסוגיה של למעלה מ-400,000 עובדים זרים, רבים מהם בלתי חוקיים, ולסגור את הדלת המסתובבת המאפשרת לעוד ועוד עובדים זרים להיכנס למדינה. עם זאת, צריך לעשות אבחנה ולא ניתן לקבל מצב שהילדים שזו המדינה היחידה שהם מכירים, יעבירו את ימיהם בפחד, אימה ובהסתתרות מפני אנשי משטרת ההגירה במקום בבתי הספר ובגני השעשועים. אני מאמינה שראש הממשלה לא יאפשר את גירושם של ילדים אלה, אך עם ועדת השרים תחליט לגרשם, בכוונתי להגיש ערר למליאת הממשלה".

אמש נמסר מלשכת ראש הממשלה כי ההחלטה בעניין גירוש ילדי העובדים הזרים תתקבל רק בימים הקרובים. בלשכה הכחישו את הפרסומים לפיהם יגורשו ילדי העובדים הזרים מישראל בתום שנת הלימודים הנוכחית. ראש הממשלה הודיע כי "הדיון יימשך בימים הקרובים וההחלטה בנושא תיפול לאחר שקילת כל ההיבטים ומיצוי הדיון באופן יסודי". מוקדם יותר פורסם בערוצי התקשורת כי ההחלטה המסתמנת היא שילדי העובדים הזרים יגורשו מישראל לאחר תום שנת הלימודים הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully