וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "לא נסכים שלבני וברק יישפטו בהאג"

בנאום מיוחד בפתח מושב החורף של הכנסת מתח נתניהו ביקורת חריפה על דו"ח גולדסטון. לדבריו, "חיילי צה"ל הוצגו בו כפושעי מלחמה, אך הם אלה שיצאו להגן על ישראל מפני פושעי מלחמה"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

כנס החורף של הכנסת נפתח אחר הצהריים (שני), לאחר פגרה ממושכת. בישיבה מיוחדת לרגל פתיחת המושב הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו רוצים שלום, ואנו מצפים שהנהגת הרשות הפלסטינית תהיה שותפה אמיתית לשלום. אנחנו מוכנים לעבוד קשה למען השלום".

ראש הממשלה גם התייחס בנאומו לדו"ח גולדסטון על מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה. לדבריו, "בדו"ח מוצגים מדינת ישראל ומפקדי צה"ל וחייליו כפושעי מלחמה, כשההפך הוא הנכון. הם אלה שיצאו כדי להגן על מדינת ישראל מפני פושעי מלחמה". נתניוה הוסיף, כי "לא נסכים למצב שבו אהוד אולמרט, אהוד ברק וציפי לבני יזומנו לספסל הנאשמים בהאג. ממשלת ישראל, כנסת ישראל ועם ישראל דוחים את האבסורד הזה על הסף".

עוד אמר ראש הממשלה, כי "הזכות למדינה יהודית והזכות להגנה עצמית הן שתיים מיסודות הקיום של עמנו. שתי הזכויות הללו שזורות זו בזו. ללא מדינה משלנו לא ניתן להגן על עצמנו וללא היכולת להגן על עצמנו לא ניתן לקיים את המדינה. זכויות היסוד הללו של עם ישראל נמצאות תחת מתקפה מתמשכת. מתקפה שהתגברה מאוד בעקבות מלחמת לבנון השנייה ומבצע עופרת יצוקה. המשימה הראשונה שלנו היא להדוף מתקפה זו".

באשר לסוגייה האירנית אמר נתניהו, כי "בראש סדר העדיפות נשאר הביטחון והטיפול באיומים על ישראל. הגדול שבהם הוא ניסיונה של אירן להתחמש בנשק גרעיני. הנשיא אובמה והממשל האמריקני חזרו לאחרונה על מחויבותה למנוע מאירן מלהשיג נשק זה. בפגישתנו האחרונה בניו יורק אמר לי שוב אובמה כי אירן חמושה בנשק גרעיני מהווה איום לא רק לישראל אלא לעולם כולו. כל העולם כולו והקהילייה הבינלאומית חייבות להתייצב יחד ולהגיד למשטר האירני שהם לא ישלימו עם תוכניותיו לפתח נשק להשמדה המונית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לאמץ את פתרון שתי המדינות"

לפני נאום נתניהו קרא נשיא המדינה שמעון פרס לחברי הכנסת ולממשלה לפעול לשלום במזרח התיכון. "אל תרפו מהמשא ומתן", אמר פרס. "נסו כל אפשרות כדי לשים קץ ליותר ממאה שנות מדון ודמים. יש מלחמת אין ברירה, אבל יש גם שלום של אין ברירה. בעיניי אפילו שלום של אין ברירה עדיף".

עוד אמר פרס, כי "באשר לביטחון בנייתה של מדינת ישראל לא יושלם כל עוד לא יושלם תהליך השלום. השלום שיש לנו והשלום שיבוא לא יהיה רומנטי. הוא לא יבוא מאהבה הוא יבוא מכורח. מוטב לנו שלום כזה מאשר תהליך שאין לו סוף".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השלום לא יבוא מאהבה, אלא מכורח". פרס, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא המדינה הוסיף, כי "אם נתקדם לשלום ונעשה שלום עם הפלסטינים, אם וכאשר ייפתח משא ומתן עם סוריה ולבנון, נעקור את התירוץ העיקרי לטירוף האירני. אני סבור שהפתרון של שתי מדינות לשני עמים הוא נחלת הרוב בישראל. אין כיום פתרון אלטרנטיבי טוב ממנו. אני מבציר בכם לא להרפות את היוזמה הישראלית. לקרוא לראשות הפלסטינית לכונן מדינה שאיננה מאיימת על ישראל ושלא נצטרך לא אנו ולא הפלסטינים לחיות בצל החמאס".

פרס התייחס בנאומו גם לדו"ח גולדסטון על מבצע עופרת יצוקה. לדבריו, "חמאס משפשף ידיים. הוא רואה בדו"ח ועדת גולדסטון רוח גבית כיוון שהדו"ח הזה חיפש פושעי מלחמה והתעלם מהפשע האמיתי. דו"ח חד צדדי לא יקבע את גורלנו".

  • עוד באותו נושא:
  • שמעון פרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully