וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס נובל לאובמה? הנשיא הפך לבדיחה

פרס הנובל בו זכה בסוף השבוע נשיא ארצות הברית גרר גל ביקורת מצד המפלגה הרפובליקאית ועיתונאים, שטוענים כי הפרס היוקרתי איבד ממשמעותו אם הוא ניתן לנשיא בשל "מגניבותו"

קבלת פרס נובל לשלום היא בדרך כלל מקור לגאווה עבור המדינה של הזוכה והיא גוררת איתה שלל ברכות מקיר לקיר, אבל במקרה של ברק אובמה הדברים קצת שונים. למרות שנשיא ארצות הברית קיבל ברכות מכל רחבי העולם על זכייתו בפרס ביום שישי, דווקא אצלו בבית הזכייה מתקבלת בביקורת ולעג. אובמה בקושי הספיק להגיד "תודה", לפני שהפך למטרה לביקורת.

חבר המפלגה הרפובליקאית מייקל סטיל אמר אמש (שבת) כי אובמה זכה בפרס בשל "מגניבותו". לדבריו, "הכבוד שניתן לאובמה מוכיח עד כמה הפרס המכובד ומוערך הפך לחסר משמעות". במכתב שהפנה לתורמי המפלגה הוסיף סטיל כי אובמה "לא השיג מספיק" כדי שיהיה ראוי לפרס. "הדמוקרטים ובני בריתם ממפלגות השמאל ברחבי הגלובוס רוצים שאמריקה תיכנע לחלוקה מחדש של השליטה בעולם. אמריקאים פטריוטים אמיתיים כמונו, הם הדבר היחיד העומד בדרכם". סטיל ציין כי "אף אמריקאי לא יעניק פרס לאובמה על יצירת משרות, ביטחון כלכלי או על עשייה במקום דיבורים".

ברק אובמה. רויטרס
ברק אובמה/רויטרס

"זה לא כבוד גדול לזכות כיום בפרס"

מגיש הרדיו הימני הפופולרי ביותר במדינה, ראש לימבו, קרא להחלטה להעניק את הפרס לאובמה "בושה גדולה יותר מאשר ההפסד של אירוח האולימפיאדה" וטען כי אובמה "נבחן על מחשבותיו החיוביות בלבד ולא עשה דבר בכדי להצדיק את קבלת הפרס". לימבו אף אמר כי הנשיא קיבל את הפרס בזכות נאומים ש"מלכלכים על ארצות הברית", בעוד שקודמו ג'ורג' בוש לא קיבל דבר מלבד לעג ובוז על עבודתו. "כך נחשפת האשליה שהיא ברק אובמה", אמר ליבמו, "הוועדה אוהבת לראות את ארצות הברית מוחלשת, מסורסת וזו דרכם לקדם את המטרה הזו. הנשיא שלנו הפך לבדיחה שכולם צוחקים עליה".

יריבו של אובמה בבחירות, הסנטור ג'ון מקיין, אמר לרשת CNN כי הוא "הופתע" כששמע על הפרס והוסיף כי הוא "משוכנע שהנשיא הרגיש מלא גאווה על הזכייה. ועדת הפרס, למיטב הבנתי, העניקה לו את הפרס על הבטחותיו ואני בטוח שהוא מבין שכעת הוא מחויב יותר מתמיד למלא אותן". עורך העיתון השמרני "וויקלי סטנדרד" הגדיל לעשות והציע להעניק את הפרס דווקא למקיין "על האומץ שהפגין לגבי הלחימה בעירק, שהביא לשלום יחסי באזור" בעוד שהפרשן הפוליטי קרייג שירלי הזכיר כי "רייגן הביא לסיום המלחמה הקרה, שיחרר מיליונים ומעולם לא זכה בפרס נובל".

הפרשן הפוליטי אלן דרשוביץ' אמר לרשת ABC, כי לדעתו פרס נובל לשלום איבד ממשמעותו. "נראה לי שהפרס הזה מוערך יתר על המידה", אמר דרשוביץ', "ועדת הפרס איבדה את המהימנות שלה כבר לפני שנים כאשר העניקה את הפרס לאנשים כמו יאסר ערפאת והנשיא ג'ימי קרטר. לא נראה שזה כבוד גדול לזכות כיום בפרס", סיכם דרשוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully