וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דין שליט כדין 8,000 האסירים הפלסטינים"

עומר רבין

7.10.2009 / 23:45

סרבני הגיוס בדרום אפריקה ממשיכים להכות גלים. היום נפגשו לראשונה עם אנשי הקהילה היהודית והצהירו: "גלעד שליט צריך לחזור הביתה בדיוק כמו כל 8,000 האסירים הפלסטינים"

סרבני הגיוס הישראליים ממשיכים להכות גלים בדרום אפריקה, במהלך מסע ההסברה שהם עורכים במדינה כנגד פעילות צה"ל. הערב (רביעי) נפגשו לראשונה השלושה, עומר גולדמן (20), סהר ורדי (19) ויובל אופיר (20) עם מאות מאנשי הקהילה היהודית בקייפטאון שביקשו מצידם למחות בפניהם על "הנזק שהם גורמים לישראל ולקהילה היהודית בביקורם".

במהלך הפגישה, שאלו אנשי הקהילה את הסרבנים מה עמדתם באשר לסוגיית גלעד שליט ונענו ע"י אחד מהם, יובל אופיר, כי "שליט הוא אסיר ובדיוק כמו כל 8,000 האסירים הפלסטינים בכלא הישראלי גם הוא צריך לחזור הביתה". לדברי כמה מהנוכחים בפגישה, המפגש היה "טעון במיוחד" כאשר כמה מאנשי הקהילה שהתנדבו במלחמות ישראל הטיחו בסרבנים כי "ללא המלחמות האלה בהן נלחמנו יחד עם ההורים שלכם - לא היה לכם איפה לגדול". בנוסף, כאשר נשאלו הסרבנים מדוע בחרו שלא לבצע שירות לאומי במקום שירות צבאי בצה"ל - ענו השלושה כי בחרו לתרום למדינה באמצעות פעילות חברתית, בין אם בארגונים שונים ובין אם בהעלאת נושאים חשובים לסדר היום הציבורי, כהגדרתם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ורדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עצוב שהצעירים בדרום אפריקה יותר ציונים מאלה שגדלו בישראל"

מוקדם יותר היום נפגשו השמיניסטים הסרבנים עם תלמידי התיכון היהודי "הרצליה" בקייפטאון - משלא הורשו להיכנס לבית הספר בהחלטת הוועד המנהל של בית הספר, התמקמו הסרבנים בגן ציבורי סמוך והזמינו את תלמידי התיכון להגיע ולשוחח איתם. במהלך השיחה אמרו השלושה בתגובה לשאלות התלמידים היהודים כי הם "אינם יכולים להגדיר את עצמם עוד כציונים באופן מלא משום שהם אינם מזדהים עם המטרות המוצהרות של הציונות אחרי שנת 1948", והוסיפו: "המטרה של הציונות הייתה לכבוש כמה שיותר שטח עם כמה שפחות ערבים, וזה לא משהו שאנחנו מוכנים להזדהות איתו".

בתגובה לדברים, בחרו היום עשרות מתלמידי התיכון כמו גם רבים מחניכי תנועות הנוער הציוניות להגיע להרצאה של הסרבנים במרכז הקהילה היהודית כשהם לבושים בחולצות בצבע חאקי עם סמלי צה"ל עליהן.

"רבים מאנשי הקהילה היהודית לא הסכימו לשבת בשקט שעה שמתקיימים אירועים בהשתתפות הסרבנים בכל רחבי המדינה והחליטו שחשוב להם להביע את מחאתם - היה גם לנו כמשלחת חשוב לארגן קבוצה גדולה של אזרחים שיגיעו ויביעו את עמדתם", אמר בשיחה עם וואלה! חדשות ראש משלחת הסוכנות היהודית בעיר, יוסי אשד, שסיכם: "עצוב לגלות שצעירים בקרב הקהילה היהודית בדרום אפריקה שגדלו במרחק אלפי קילומטרים וחלקם לא ביקרו אפילו בארץ ציונים הרבה יותר מצעירים שגדלו והתחנכו בארץ".

אתמול הכו הסטודנטים הסרבנים גלים בקהילה היהודית ובמדינה הדרומית כאשר בשתי הרצאות שקיימו בשתי האוניברסיטאות הגדולות בקייפטאון קראו לחרם על סחורות ומוסדות אקדמיים בישראל: "החברה הבינלאומית חייבת להבין כי הדרך היחידה להציל את הישראלים והפלסטינים היא להראות לרשויות הישראליות שיש מחיר שיהיו חייבות לשלם על המדיניות הלא צודקת שלהם. יש מחיר לכיבוש ויש מחיר לפגיעה בחפים מפשע", אמר אחד הסרבנים, יובל אופיר.

ה"שמיניסטים" מבקרים באפריקה כחלק מחגיגות 25 שנה לארגון "הפסיקו את הגיוס" האפריקאי: מדובר בארגון שקם למנוע את המשך הגיוס של צעירים לבנים בדרום אפריקה לצבא ששירת בעצם את שלטון האפרטהייד במדינה עד נפילתו בשנת 1994. כחלק מציון 25 שנים לארגון, החליטו ראשיו להביא את השמיניסטים הישראלים כ"ממשיכי הדרך" של הארגון ביבשת אחרת ובסכסוך אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully