וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לפרופ' יונת: "כל המדינה מתרגשת איתך"

פנחס וולף ונעמה טלמור

7.10.2009 / 13:30

נשיא המדינה פרס נמנה על שלל מברכיה של זוכת פרס נובל לכימיה לשנת 2009, פרופ' עדה יונת. נתניהו: "אני מרגיש גאווה עמוקה יחד עם העם כולו". לבני: "גאה שמדובר באישה"

פרופ' עדה יונת זכתה בפרס נובל בכימיה. רויטרס
"אנחנו כל כך גאים בך, קשה לתאר עד כמה". יונת/רויטרס

נשיא המדינה שמעון פרס היה בין ראשוני המברכים של פרופ' עדה יונת, שזכתה בפרס עם שני חוקרים נוספים מארצות הברית - תומס שטייץ מאוניברסיטת ייל ווונקטרמן רמאקרישנן מאוניברסיטת קיימברידג. פרס טלפן לזוכה המאושרת ואמר לה "אנחנו כל כך גאים בך, קשה לתאר עד כמה. פרס הנובל כל כך מגיע לך והזכיה היא מצויינת עבור המדינה כולה, שמתרגשת איתך". שר התיירות סטס מיסז'ניקוב בירך אף הוא את פרופ' יונת על זכייתה בפרס ואמר כי "הישגה האישי של פרופ' יונת, ממחיש את הצורך הלאומי של מדינת ישראל להגביר את ההשקעות במחקר ובמערכת ההשכלה הגבוהה, על מנת להמשיך לשמור על יתרונה האיכותי של ישראל בתחום המדעי בעולם".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם יונת, ובירך אותה על ההישג. "אני מרגיש גאווה עמוקה יחד עם העם כולו", הוא אמר. "פרס נובל הוא האולימפיאדה האמיתית של האנושות. תרומה שכזו למדע ולקדמה מאפיינת את העם היהודי ואת מדינת ישראל לאורך שנים רבות".

שר הביטחון אהוד ברק בירך גם הוא את פרופ' יונת. ברק אמר: "אני רוצה לצרף מכאן ברכה לפרופסור עדה יונת ממכון ויצמן, פורצת דרך בתחום חקר החלבונים, הבנת מהות וסוד החיים ורתימה שלהם לפריצת אופקים במדע, ברפואה ובהרבה שימושים ויישומים עתידיים אחרים. אני מברך על שזכתה היום בפרס נובל לכימיה". ברק הוסיף כי "עדה כבר זכתה פעם בפרס וולף הישראלי וכל מי שעוקב, אפילו בתור חובב מהצד, אחרי המחקר המדעי, מכיר את שמה כבר שנים רבות כאחת החוקרות הבולטות בין אנשי המדע שהיו לנו, ויש עוד רבים. אני רוצה לברך אותה מכאן, ולברך את כולנו, שאנו מתברכים בה".

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני התקשרה אף היא לפרופ' יונת, ובירכה אותה על זכייתה. במהלך השיחה אמרה לבנת לפרופ' יונת כי "התרגשתי ששמעתי על זכייתך, בעיקר מרגש לשמוע, ואני גאה על כך, שמדובר באישה שזוכה בפרס היוקרתי. אני יודעת שכאשר נשים מגיעות להישגים, בוודאי להישג כזה, זה נותן כוח לנשים אחרות להעיז ולהצליח. בנוסף, זכייתך חשובה בעיניי מאוד כי היא מחזקת את הדימוי של ישראל במה שמעבר לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ישראל כמדינה שמטפחת את המדע ומצליחה להעביר באמצעות נשים כמוך את תרומתה למדע ולאנושות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוכה פרס נובל לשעבר, פרופ' ישראל אומן, בירך בצהרים את פרופ' יונת על זכייתה. אומן אמר כי "זה מאוד משמח שפרופ' יונת קיבלה פרס נובל ומאוד מרגש בשבילה והצוות, מכון ויצמן, האקדמיה הישראלית ובשביל כל המדינה. הקהילה המדעית היא קטנה מאוד ואנו מכירים את כולם. אני נזכר ביום שבו אני זכיתי בפרס, מדובר במעמד מאוד מכובד בו דגל ישראל מתנוסס לפני המוני אדם".

שר המדע פרופ' דניאל הרשקוביץ, אמר לוואלה! חדשות כי "אני מברך בחום את פרופ' יונת ואת כל בית מכון ויצמן על הזכייה החשובה בפרס נובל לכימיה. שמה של פרופסור יונת הולך לפניה כבר שנים רבות. אנחנו בישראל היינו מודעים לתרומותיה אבל כאשר שמקבלים הכרה בינלאומית זה מקור גאווה למדינת ישראל כולה, וזה מעיד על מקומה של מדינת ישראל בעולם בכל הקשור במדע. אני מקווה שזכייתה תגרום להשקעה גדולה יותר במדע כדי שמדענים עתידיים יוכלו להגיע להישגים דומים". יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ זבולון אורלב, הצטרף לברכות ואמר כי "פרופ' יונת הנחילה כבוד גדול לעם ישראל ולעם היהודי כולו". ח"כ אורלב קרא לחזק את מערכת החינוך על מנת "להמשיך את ההצטיינות גם בדורות הבאים".

בסביבתה של פרופ' יונת הביעו שביעות רצון מהזכייה. פרופ' רפאל משולם, יו"ר החטיבה למדעי הטבע באקדמיה הלאומית למדעים, שבה חברה פרופ' עדה יונת, אמר לוואלה! חדשות כי "פרופ' יונת עשתה עבודה נהדרת, עם הרבה יוזמה, ידע וחוכמה. היות ובארץ אין את כל הכלים לעבודה המאוד מסובכת שהיא עשתה, היו לה שותפים בינלאומיים. אנחנו מתפעלים מאוד מהישגיה, צריך להבין אלו דברים מסובכים. אנחנו מתרגשים ומברכים על הזכייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully