וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעזה ובגדה נערכים לקבל את האסירות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.10.2009 / 9:20

בעד קלטת הווידאו של שליט, שיחררה ישראל 19 אסירות פלסטיניות. רובן הואשמו בעבירות של ניסיון לגרימת מוות. בחמאס מנכסים את השחרור לעצמם, בפתח מורידים פרופיל

בגדה המערבית מצפים הבוקר (שישי) בכיליון עיניים לקבל את פניהן של 18 האסירות שישוחררו בתמורה לקלטת הווידאו של החייל החטוף גלעד שליט. אלפי בני משפחה ואזרחים פלסטינים צפויים להגיע למחסום עופר לקבל את תושבות הגדה. שר האסירים הפלסטיני בגדה המערבית, עיסא קראקע, יעמוד בראש משלחת מקבלי הפנים. לאחר מכן יגיעו האסירות ללשכת יו"ר הרשות אבו מאזן במוקטאעה שברמאללה, שם יקבל את פניהן באופן רשמי.

בדיקה מעמיקה של רשימת הפלסטיניות שישוחררו מעלה כי רובן היו משתחררות ממילא בעוד כשנה וחצי לכל המאוחר. רוב האסירות הואשמו בעבירות של אלימות כלפי חייל, ניסיון לגרימת מוות, החזקת נשק שלא כדין וחברות בהתאגדות בלתי חוקית. אחת האסירות צפויה להשתחרר עם בנה אותו ילדה בבית הכלא.

אך בניגוד לפלסטינים הנתונים תחת משטר פתח, שקיבלו מספר מחוות מישראל שכללו שחרור אסירים, בעזה חוגגים פי כמה את שחרורה של אסירה אחת בעסקה. אסירה עזתית נוספת תשוחרר, ככל הנראה, ביום ראשון.

פגישה עם ראש ממשלת חמאס

אלפי פלסטינים יגיעו הבוקר למעבר ארז בציפייה לאסירה הפלסטינית פאטמה אל-זק. לאחר קבלת פנים במעבר, צפויה אל-זק להגיע ללשכת ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה ולקיים עימו מסיבת עיתונאים משותפת.

האסירה ראוודה חביב, שתשוחרר כנראה ביום ראשון, צורפה ברגע האחרון לרשימת האסירות המשוחררות לאחר שהתברר שאסירה אחרת ששוחררה, בראאה אל-מאלכי, כבר סיימה לרצות את מאסרה ללא קשר לעסקה.

בחמאס דאגו להדגיש כי גיבוש "עסקת הווידאו", שאותה הם מכנים גם "מבצע גשם ראשון", מהווה ניצחון לארגון, אך הבהירו כי הם מעוניינים לגבש עסקה כוללת בהקדם האפשרי "ללא ויתור על שום תנאי במשא ומתן". ארגון הג'יהאד האיסלמי, שברך אף הוא על העסקה, צפוי לקיים גם הוא קבלת פנים חגיגית בעזה לרגל שחרור האסירות הפלסטיניות, זאת משום שפאטמה אל-זק היתה פעילה בג'יהאד האיסלמי ואף תכננה במסגרתו לבצע פיגוע בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully